Lite information för folk som brukar undra :-)

Vill ge ljus åt saken för er som brukar undra hur det går med ordrar du gjort hos oss, och kanske för er som inte brukar handla över internet, för att ni inte "vågat"

Jag packar alltid effektivt, måndag till lördag såvida jag inte har kunder att hjälpa i fysiska butiken och liknande. I mina köpevillkor står att leveranstid är 1-14 dagar, men ni som brukar handla hos mig vet att det snarare är 1 än 14 dagar ni behöver vänta - inte sant? :-)
Anledningen till att jag måste ha fler än en dag på mig ibland är att jag är ensam i företaget, och då det varit "pysselbidrag" brukar ordrarna rasa in :-)

Jag vill med detta inlägg GARANTERA att jag alltid jobbar så snabbt som jag bara KAN för att få iväg era efterlängtade pysselsaker. Jag släpar inte fötterna eftermig, jag sitter inte och fikar hela dagarna... Jag jobbar så svetten lackar! ;-)

Om man betalar med kort i min butik så reserveras hela beloppet på ert kort. Jag plockar ordern, och debiterar kortet först när jag plockat allt - för att korrigera summan (jag kan endast korrigera nedåt, INTE uppåt!)
Efter jag debiterat exakta summan skickar jag iväg paketet till er. Samma dag som era varor når er så når pengarna mig! Alltså - jag får inga pengar, och TAR inga pengar vid köptillfället(!!!)

För snabbast leverans korrigerar jag bort slutsålda saker och skickar resterande del utav ordern. Det är om t.ex. några enstaka papper skulle vara slut eller liknande. Vill du ha möjlighet att välja annat måste du skriva det i meddelanderutan. Räkna då med att din order försinkas, eftersom vi då får uppbringa en mailkontakt angående ersättningsvaror.
Är det stora delar av ordern som skulle vara slutsålt, så kontaktar jag er alltid!

Vid förskottsbetalning plockar jag ordern och mailar er om slutsumman. Efter det har ni 4 arbetsdagar på er att betala ordern, och jag skickar iväg paketet då inbetalningen syns på kontot.
Ska man betala i förskott måste jag manuellt kolla mina konton och det gör att leveransen tar längre tid.
Ett mail till mig att du har betalt är inte ett kvitto - jag inväntar ALLTID att betalningen syns.
(Inte p.g.a. otillräcklig tillit, utan p.g.a. mig egen policy, för att allt ska vara så smidigt som möjligt)

Jag får hundratals mail varje dag, och svarar på dem så gott som jag kan. Får även ett tjugotal telefonsamtal till butiken varje dag. Och jag har insett, att om jag skulle svara på alla telefonsamtal och mail hade jag hunnit packa ungefär ett paket om dagen - vilket inte skulle vara hållbart. ;-)
Därmed har jag fr.o.m. idag infört Telefontid: Tisdag till Torsdag mellan kl. 8-10. Då svarar jag alltid!
Övrig tid svarar jag i mån av möjlighet.

Mail och telefonsamtal som gäller hur långt jag kommit med just er order är lätta för er själv att lösa. Ni går in på entresidan och läser hur långt jag packat. det uppdateras flera gånger om dagen, och informationen är alltid aktuell. :-) Bra va? Ni som ringt mig och frågat har säkert fått detta svar: "Jag hanterar allt i turordning, och jag gör allt för att få iväg era saker så fort jag kan..."
(Börjar jag bli tjatig? ;-))

Jag håller dessutom på att kolla mig för ang. kassasystem som kommer att hålla bättre koll på mitt lager så att vi ska slippa problemet med slutsålda varor. (Just nu görs all inventering och uppdatering för hand, eftersom min fysiska och webbaserade butik ej är sammanlänkade. (Behöver jag påminna om att jag ju är ensam, och ni förstår säkert att det blir lidande...) Trist, men inget jag kan göra något åt eftersom mina 80 timmar per vecka i butiken redan är låååånga. Men jag HAR full förståelse för er irritation - det vill jag att ni ska veta! Och jag jobbar på att kunna fixa till det!

Har ni haft andra funderingar? Skriv dem här, så svarar jag på dem!

Kram från Jane

Kommentarer
Postat av: Zarah

Du glömde svara på en sak:
Hur gör du för att vara så himla go?! :D
KRAM!

Postat av: Jane

Hihi, lätt att vara go mot goa människor juh :-D

2007-10-21 @ 15:44:56
URL: http://www.scrapaddicted.se
Postat av: Sannasmamma

Hur orkar du med??!! Du har alltid supersnabba svar, och paketet behöver man aldrig vänta på!! =)
All heder åt dig!! Men kom ihåg att ta en brejk ibland också ;)
Kram Kicki!!

2007-10-21 @ 15:47:13
URL: http://skeppar.blogspot.com
Postat av: Susanne

Jag skulle inte ens hinna ringa dig och fråga om du plockat min order, för att du är kanonsnabb på att leverera varorna. Jag förstår ialla fall att du sliter så svetten lackar, du är ju aldrig ledig på "riktigt". Många kramar till dig, och ta en fika ibland ialla fall för det är ju så gott :-)

2007-10-21 @ 16:14:04
Postat av: Camilla

Du sköter våra beställningar utmärkt och snabbt tycker jag!!! Har handlat av dig många många gånger. *fniss* Att vi är sugna på att använda nyheterna så fort vi får syn på dem på din nyhetssida är en helt annan sak... :-)
Kram!!

2007-10-21 @ 16:14:59
Postat av: Cilla

Kortbetalningen fungerar utmärkt och man kan räkna med snabb leverans. Skulle nog vilja kalla dig för "Hovleverantören". Kan bara hålla med tidigare inlägg - Ta en fika då och då!

2007-10-21 @ 19:52:15
Postat av: påhlsson

alltid bra emd förklaring men du är den mest servicemindade personen jag vet... sååå snabb

2007-10-21 @ 20:05:28
URL: http://helenaspysselplace.blogg.se
Postat av: Heléne

Jag behöver inga förklaringar! Alla gånger jag handlat av dig är jag mer än nöjd med: leverans, snabbhet, varor ja ALLT!!! Du verkar vara en kanontjej, synd att man bor så långt ifrån den fysiska butiken =O)

2007-10-21 @ 20:28:32
Postat av: jakthustru

Det är toppen att du skriver ut infon, men alla vi som handlar av dig vet redan detta. Du är toppen, din butik är toppen, ja allt är sååå bra! Men jag håller med ovanstående, glöm inte att pausa ibland, kram (lämnade ut dina kort på min kurs i helgen och rekommenderade dig VARMT)

2007-10-21 @ 20:30:03
URL: http://jakthustru.blogspot.com
Postat av: Anna Ling

Jag har handlat både online och i din fysiska butik, och vet att du är överlägsen alla andra!! Glöm inte dig själv och din familj, ni är ju ändå viktigast. En annan sak har jag funderat på, hinner du scrappa nåt själv?? /Anna :)

2007-10-21 @ 20:30:26
Postat av: Ellinor

Jane, din service är alltid kanon, paketen kommer superfort och du svarar alltid fort på mailen:)Det gör att jag som kund allt som oftast handlar hos dig när jag behöver nytt! Men som nån annnan skrev, glöm inte att ta det lugnt emellan åt!

Kram Ellinor

2007-10-22 @ 19:29:45
URL: http://www.elsasblogg.blogspot.com/
Postat av: Emy

Snälla, goa Jane som alltid jobbar häcken av sej. Du är bäst vännen! Tyvärr kan man inte alltid vara alla människor tillfreds, hur mycket man än jobbar. :(
Bra att du skriver ut detta här.

Bra med telefontiden!

Nu är vi bra i magen igen här hemma så jag gör snart ett besök. Har kommit av mej lite med scrappingen nu sen jag slutade arbetsträningen hos dej. Bra för min supertunna plånbok och mitt äktenskap ;) men mindre bra för psyket. Hehe.

När jag var i butiken två ggr/vecka kunde jag ju bara inte motstå alla nyheter...

KRAM på dej Jane!

2007-10-22 @ 22:30:45
URL: http://sirfalas.wordpress.com
Postat av: Cicci

Hej Jane!

Det är super att du skriver sådan utförlig info om orderhantering mm MEN faktum är att du har en fantastisk service och det vill jag ge dig credit för!!!! Som den shoppholic av scrapsaker som jag är så handlar jag ofta:) och du har en i särklass fantastisk service - plus att jag förstår att du jobbar hårt eftersom shoppen ständigt uppdateras med nya saker och ändå finner du tid för inspirerande blogginlägg, kuliga utmaningar och en fantastisk service. Keep on going!

Tusen tack från en mycket nöjd kund

Cicci i Linköping

2007-10-22 @ 22:31:16
Postat av: Christina Karlsson

jag kan inte förstå sådana som klagar på ett sååå bra kundbemötande det finns inte många som kan mäta sig med dig i bemötande .
DU är ju alltid på topp om det är något man undrar.
Kram från en av alla dina nöjda kunder.

2007-10-23 @ 00:42:16
Postat av: Anna Fredriksson

Ville bara säga att du sköter din butik alldeles förträffligt med som du skrev flera uppdateringar varje dag om hur långt du packat, alltid supersnabbt mailsvar & positiv inställning. De som klagar har ingen aning om hur det är att ha en butik. Tack för att du ALLTID ger fantastisk service. Anna

2007-10-23 @ 16:57:08
Postat av: Linda Andersen

Jag har alltid varit nöjd med din service. All heder åt dig!!!!

2007-10-23 @ 18:34:36
Postat av: Jenny / Jeja

Tycker det är SUPERBRA med din packstatus på förstasidan, då vet man alltid när man kan förvända sig lite godis i brevlådan. Själv inväntar jag nästa nämnda "pysselbidrag" för att se till att du får ännu mer att packa ;-)
Kram på dig, Jane

2007-10-23 @ 22:32:32
URL: http://jejaspysselochscrap.blogg.se
Postat av: Lilian

Jane, You are the best......
Tack för alltid snabba och bra leveranser.

2007-10-24 @ 10:37:05
Postat av: Agneta/busan73

Helt perfekt service och det är jättebra att man kan se packinfon på första sidan. Ett litet minus dock att man inte kan betala med maestrokort vid kortbetalningen. Annars har du en TOPPENBUTIK men TOPPENSERVICE!!

2007-10-24 @ 21:06:35
URL: http://busan73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback