Karin visar SEI - Poppy

När jag såg de här papperna visste jag direkt vilka bilder jag ville använda dem till, de passade så perfekt. För några veckor sedan var jag på några vänners bröllop och de här var stilrena men samtidigt lekfulla och fulla av glädje precis som brudparet och stämningen på festen. Av de sista bitarna blev det också ett tackkort till paret.




 

Jag har använt en del av det mönstrade pappret som bakgrund och sedan klippt ut blommor från det stora arket och fäst med 3D kuddar som dekoration. Ordet tack fäste jag på OH papper som jag klippe ut och fäste på baksidan av chipboarddekorationen. På det viset ser det ut som bokstäverna svävar och jag skymmer inte papperna i bakgrunden.

Papper: Bazzill
Mönstrat papper: SEI Poppy, SEI Poppy Beach grass
Alfabet: MM Shimmer alpha
Dekoration: Creative Café Spirit Chipboard shapes orange
Övrigt: 3D kuddar, OH papper





 

Den här LOn fick jag slakta och göra om innan jag blev nöjd med den. Jag visste att jag ville använda det blåvita till en bild med brudens klänning men det krävdes lite tänkande så inte det mönstrade pappret tog över utan gav det liv som gör att jag älskar det. Blommorna är utstansade ur spillbitar från SEI Poppy serien, både fram och baksidor.

Papper: Bazzill
Mönstrat papper: SEI Poppy Espandrille, SEI Poppy String bikini, SEI Poppy Palmetto + spillbitar från Poppy serien
Dekoration: Diverse bling
Övrigt: Whale of a punch retro flower, Paper shapers retro flower





 

Jag älskar det här pappret som direkt lockade mig till att klippa ut det som en blomstäräng att ha som bakgrund. Blommorna har ett tunn foliehölje som ger en härlig lyster men var försiktig så du inte skrapar det. Bilden på min make lät jag vila på två remsor utskuret ur mönstrat papper. Som dekoration på LOn har jag också använt en blad die cut från SEI Poppy serien samt tre epoxystickers.

Papper: Bazzill
Mönstrat papper: SEI Poppy Sarong8, SEI Poppy Beach grass, SEI Poppy Esprandrille
Alfabet: MM alpha shimmer, KI Memories Alphablox, American Craft thickers
Dekoration: SEI Poppy die cut shapes, Poppy epoxy Essentials



 

På den här LOn har jag låtit en utklippt del av SEIs Poppy 8 fått dominerna. Som blomma på toppen har jag fäst en die cut på 3d kuddar.

Papper: Bazzill
Mönstrat papper: SEI Poppy Poppy 8, SEI Poppy String bikini, SEI Poppy Beach grass
Alfabet: Scenic Route
Dekoration: Poppy die cut shapes, Creative Café tags Lucky red, teal och neutral
Övrigt: Stickles, band, häftklamrar






På den här LOn har jag lekt loss och gjort en bakgrund med hjälp av vattenfärg och en sprayflaska. Ovan på det använde jag ett enkelt upplägg med spillbitar och cirklar som jag stansat ur de mönstrade papperna. Som extra detalj fäste jag även runda epoxy stickers bland cirklarna. Bilden är från efterättsbordet på söndagsbordet som brudens föräldrar bjöd på och ja, det är minst lika gott som det ser ut!

Papper: Bazzill
Mönstrat papper: SEI Poppy Palmetto, SEI Poppy String bikini, SEI Poppy Esprandrille, SEI Poppy Beach grass
Alfabet: American Craft Thickrs daquri, MM Shimmer alpha
Dekoration: SEI Poppy epoxy Essentials
Övrigt: Vattenfärg





 

Under brunchen på söndagen så tog jag den här härliga bilden på en nära vän till mig. vi satt och skrattade och fick syn på ett litet barn som inte nådde upp till godisskålen som strategiskt placerats uppe på bardisken. Hennes glada skratt passade bra ihop med de glada färgerna på SEI Poppy Beach grass och utifrån det så bygde jag upp den här LOn.

Papper: Bazzill
Mönstrat papper: SEI Poppy Beach grass, SEI Poppy sarong 8, SEI Poppy Esprandrille, spillbitar till blommor
Alfabet: MM shimmer alpha, American Craft Thickers
Dekoration: SEI Poppy die cut shapes, Poppy epoxy Essentialsm Brads, Creative Café tag Lucky red
Övrigt: Faber castell PITT Artist pen, Inkssentials White Opaque Pen, Gelly Roll Clear Sparkle

/ Karin


Kommentarer
Postat av: petraso

helt enastående vackert Karin!!!!!

2008-08-23 @ 13:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback