Vackert med K&Company Blue Awning

Ett helt underbart paket ramlade ner hos mig i torsdags. Dessa mönstrade papper från K&Company - Bluee Awning är så fina att man nästan är rädd att förstöra dem, jag har valt att göra väldigt enkla saker och låta papperna tala.

Jag blev så inspirerad av Zarahs vackra tavla i ett tidigare inlägg att jag bestämde mig för att göra en egen.  Papperna är riktigt vackra och romantiska så jag tyckte att de passade bra till bröllopsbilder. Eftersom vi gifte oss för sex år sedan finns det inte så många digitala bilder, men ett gäng har vi och jag tog ett av dem och gjorde om till sepia. Tyckte att det passade bäst.

Mönstrade papper: K&Co Blue Awning Floral Woodcut Foil och Blue Floral Embossed
Dekorationer: Blue Awning Journal Pad, Blue Awning Rub-ons & Gems
Alfabet: QK Mademoiselle
Övrigt: Fluid Chalk Blue Iris
 
Jag målade alla kanterna på canvasen med akrylfärg och klädde både framsidan och kanterna med papper. Detta var en sån tjock canvas så det blev vackrast att klä kanterna också. Sen dekorerade jag framsidan. Jag använde ett av de fina anteckningsbladen som finns i serien, och en vacker rubon med pärlor och så stansade jag ut datumet med QK Mademoiselle.





Sen har jag gjort en liten anteckningsbok som jag gett till min syster. Tyckte att den passade perfekt i deras hus, och tänkte att syrran kunde ha den vid telefonen eller bredvid datorn eller så att skriva upp saker som hon ska komma ihåg i.

Mönstrat papper: K&Co Blue Awning Green Floral Damask, Morning Glory Swirl, Blue Polka Dots Flat Paper
Dekorationer: Blue Awning Journal Pad, Blue Awning Rub-ons & Gems, Blue Awning Adhesive Gems
Övrigt: Fluid Chalk Blue Iris och Olive pastel, öppningsbara ringar, anteckningskort, Embossing Powder Clear, Emboss It - clear

Jag använde en av anteckningsrutorna här med. Från början stod det bara "It's the little things" på, men jag satte dit "to remember" med rubons. Och så dekorerade jag den med en liten blingsten med.


Jag klädde insidan med ett vackert grönt papper och använde såna "filing cards" inuti som blev själva anteckningsboken. Såna brukar finnas i bokhandeln.


Framsidan och baksidan klädde jag med ett mörkblått papper med prickar på. Jag stämplade på det med en ofärgad embossdyna och embossade med ofärgat embosspulver. Jag tyckte att det blev riktigt läckert.


Papprena passar jättefint till kort också.

CS: Bazzill
Mönstrat papper: K&Co Blue Awning Green Floral Damask, Blue Polka Dots Flat Paper, Morning Glory Swirl
Dekorationer: Prima Essential 4 Angelique, Blue Awning Adhesive Gems, Blått organzaband.
Övrigt: Fluid Chalk Blue Iris och Chestnut Roan

Ett födelsedagskort till den andra syrran som fyller år nästa vecka. Jag har embossat tagen och namnet.

CS: Bazzill
Mönstrade papper: Blue Awning Ivory Medallion Swirl
Dekorationer: Blue Awning Rub-ons & Gems
Övrigt: Svart stämpeldyna, Emboss It - clear, Fluid Chalk Olive Pastel

Ett tackkort blev det med. Här har jag också utnyttjat det vackra pappret och förstärkt de blå mönstret med guldstickles och sen Glossy Accents. Jag har även satt Glossy Accents på bokstäverna.

CS: Bazzill
Mönstrade papper: Blue Awning Zinnia Swirl, Blue Polka Dots Flat Paper
Dekorationer: Stickles Gold, Glossy Accents, spetsband, knapp, floss
Övrigt: Fluid Chalk Blue Iris
Alfabet: QK Mademoiselle

Och till sist har det blivit ett bokmärke med. Här har jag använt en av journal tagsen och sen satt på fler texter mha rubons. Från början stod där bara "My New Favorite".
 
CS: Bazzill
Dekorationer: Blue Awning Journal Pad, Blue Awning Rub-ons & Gems , organzaband
Övrigt: Fluid Chalk Blue Iris, QK tag toppers

/Fia

Kommentarer
Postat av: Annika (swekinna)

Vad enkelt och vackert det blev.

2008-08-11 @ 18:12:57
Postat av: LottaRos

Åh, vilka underbara alster du gjort!

LIka fint alltihop!



Papprena är ju oxå helt underbara - wow!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback