13 december - Blandad kompott

Idag bjuder jag på en blandad kompott av saker jag har julpysslat hittills.

 
Jag såg liknande granar i någon inredningstidning, fast dom var nog gjorde av filt. Jag tyckte dom var så fina så jag bestämde mig för att göra egna. Bara klippa och klistra ihop. Super enkelt. Lite glitter på och du har en egen vinterskog.



 
Dessa granar hittade jag hos Martha Stewart och dom är hur läckra som helst och väldigt enkla att göra. Länken till hur du gör dessa granar 
hittar du här. Jag gjorde mina i mönstrat papper och hällde på lite glitter för det där lilla extra. Passa på att surfa runt på Martha Stewarts sida för där finns alla slags pysselprojekt du kan tänka dig.







 
Ett helt gäng med filtdekorationer som jag ska använda till julkort, jullayouter och på tags till julklapparna. Filt är ett så tacksamt material att jobba med och kostar inte så mycket. Ett tips är att använda era chipboard figurer som mall om ni inte vill rita själva. Granarna och snöflingorna har jag använt mall till. Hoppas att jag kunde bjuda på lite inspiration. Dela gärna med er om ni provar på något av dessa.

Ha en trevlig Lucia dag.
Kram
/Helena

Kommentarer
Postat av: Milla

Vilka kanonfina saker!!

Postat av: Minerva

Vilka underbara saker! Gillar också filt.

2008-12-13 @ 19:20:56
URL: http://pysselgudinnan.blogspot.com
Postat av: Monnah

Du är verkligen duktig, Helena! Hur gör du då du klipper så små saker som snöstjärnorna efter mall? Jag tycker det är svårt att få dem så där snygga.

2008-12-14 @ 11:39:03
URL: http://monnahs.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback