14 december - Julpresent till förskolepersonal

Önskemål om tips på presenter till förskolepersonal brukar dyka upp i de flesta scrap- och pysselforum, mot slutet av terminerna och speciellt framåt jul. Det är ju ganska många bland oss pysselmänniskor som gärna vill tillverka de där presenterna själva och jag är inget undantag.

Inspirationen till årets present fick jag från Amelias jultidning där det fanns en beskrivning på hur man viker egna askar. Det var verkligen supperenkelt att vika askarna och när jag googlade efter en lämplig beskrivning som jag kunde dela med mig av så hittade jag den här
artikeln på Scrappiz.



Allt som behövs är två kvadratiska papper, några spillpappersbitar och valfria dekorationer. Pappret som ska användas till bottendelen på asken måste vara en halv cm kortare än det papper som används till locket. Jag har använt mig av papper som är 12x12 inches och mina askar blev ca. 11x11 cm stora och 5,5 cm höga.



För att ge askarna lite mer stadga så satte jag en bit extra papper i locket och i botten av asken. Ett tips är att lägga lite klister på strategiska ställen medan man monterar ihop asken, så blir den ännu stadigare. Dekorerar asken gör man givetvis efter egen smak och stil. Själv har jag valt att hålla mina askar ganska enkla.

 

Till sist är det bara att fylla asken efter tycke och smak. Själv har jag valt att lägga i lite silkespapper och chokladpraliner.



Andra tips på julpresenter till förskolepersonal som jag har samlat på mig från olika forum är:
♥ Dekorerade tändsticksaskar tillsammans med ett par fina ljus
♥ Ett egengjort bokmärke som stoppas in i en pocketbok
♥ Små tagpocketalbum med foton på barnet
♥ Altrade skrivböcker
♥ Fyllda cellofanpåsar (godis, te) som häftas ihop med egna etteiketter

Kram, Emma


Kommentarer
Postat av: jessica

så bra tips tack !!!!!!!!!!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback