19 december - Julkort med godispåse

Så här strax innan jul är man ofta bortbjuden på glöggkalas eller annat julmys och ska ha med sig något litet. Jag vill inte ge för mycket, men någon liten grej som tack.

I år bestämde jag mig för att göra små söta godispåsar. Jag gjorde en mall i photoshop som jag skrev ut på lite tjockare papper och klippte ut. Detta la jag sedan på cardstock och ritade runt och klippte sedan. Om du vill ha min mall så finns den sist i det här inlägget.

Jag bigade vissa på längden och andra på tvären, för att få lite omväxling. Sedan dekorerade jag dem och fyllde cellofanpåsar med lite olika godis.

 

Jag satte två bitar dubbelhäftande tejp på insidan.
 

Sen fäste jag godispåsen på den bakre delen.
 

För att vara på den säkra sidan häftade jag fast den med.
 

Sedan drog jag av skyddspappret på den övre biten dubbelhäftande tejp och stängde igen.
 

 

 

Klicka på bilden nedan, så öppnas den i ett större format som du kan spara ner på din dator genom att högerklicka och välja "Spara som".



Tack för mig!
/Fia

Kommentarer
Postat av: Amanda

Fina påsar! ^^ Ett par sånna kanske man skulle göra och ha med sig när man blir bortbjuden nu till jul... Tack för tipset!

Postat av: JaneD

Vilka mumsiga påsar!

Själv har jag lagt dekorerade tändsticksaskar och ett litet ljus i mina. Blev mycket uppskattade presenter till minstingens förskolepersonal.

2008-12-19 @ 10:39:58
URL: http://www.cirtontimjan.blogspot.com
Postat av: Anne

Jättefina! Söta små gåvor. :)



När jag tryckte på bilden säger den Page not found...

2008-12-19 @ 16:06:42
Postat av: Anne

Hej igen!



Nu fick jag bilden att fungera. :)

2008-12-19 @ 16:08:25
Postat av: Monica =)

Jättefina påsar!!! Bra tanke istället för alla julblommor.

2008-12-19 @ 17:19:09
URL: http://monica66.blogg.se/
Postat av: Zarah

Jättefina!! Tack för mallen :D

2008-12-19 @ 18:12:09
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: Britta

Fina påsar! Tusen tack för mallen!

2008-12-19 @ 22:53:40
URL: http://brittaskortmakeri.blogspot.com
Postat av: Nickan73

Ännu en bra idé mycket trevligare och en tanke bakom presenten. Mallen ska sparas!

2008-12-24 @ 12:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback