23 december - Clear-julkort

Jag tycker om att använda lite annorlunda saker när jag scrappar och gör kort så här tänkte jag inspirera hur man kan göra fina kort med oh-plast som kortbas.

På det första kortet har jag använt blad ur en psalmbok som jag fyndat på loppis för en femma. Hittade ett guldigt glittrande band ur gömmorna som kändes juligt och fint. Blomman är stansad och embossad med qk dies. En par bitar piprensare som jag snurrat runt en penna blev lite grönt till blomman som även fick en glittrande röd brad i mitten. Jag har även gjort egna filt-thickers genom att klippa en bit filt som jag satt dubbelhäftande tjep bakom och sen stansat ut bokstäver med. I kortet har jag målat med röd akrylfärg. Ett tips är att använda en tandborste för att få lite transparent färg och snygga flikiga kanter på färgrutan.

 

Det andra kortet fick bli frostigt i vitt och silver. Här har jag stansat ut snöflingor i olika storlekar med cuttlebuggdies. Stickles på sjärnorna och några blingstenar för extra effekt.Ett silvrigt band som jag fäst med häftklammer i kortet och en god jul hälsning på en stansad cirkel inuti kortet. Även här har jag gjort en ruta med akrylfärg och tandborste. Den fina kanten har jag stansat med Fiskars Threding water stans min nya favorit!



Kram, Anna G

Kommentarer
Postat av: ScrapFia

Så läckert det blir med clear till julkorten!!



Här hittar man alltid något roligt att rådbråka den överkreativa hjärnhalvan med! ;)



Julkram, Eva

Postat av: mariem

Så fantastiskt mycket fint det finns här i bloggen! Jag vill också passa på att önska en riktigt god jul!

2008-12-23 @ 15:24:16
URL: http://mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: Martina

Vilka häftiga kort!

2008-12-26 @ 16:01:51
URL: http://mimicsliv.blogspot.com
Postat av: Sofia

Vilken inspiration. Detta var härliga kort.

2008-12-27 @ 20:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback