3 december - utmaningslåda

Vi älskar utmaningar av olika slag, t.ex skisser, produkt- eller färgutmaningar. När man kör fast i sitt scrappande kan en utmaning ge den där skjutsen man behöver för at lossna och komma igång igen.

För ett tag sedan kom vi på idén att göra en "utmaningslåda". En enkel papplåda kläddes in i fina mönstrade papper och denna fyllde vi med små lappar som innehöll scraprelaterade ord, t.ex. mönstrat papper, band, biljett, randigt mm.

 
Design: Fia

 

När vi känner för att utmanas drar vi tre ord ur lådan, med ett "omdrag" om en av lapparna inte känns skojig eller inspirerande. Sen är det bara att sätta igång och scrappa, fantasin sätter gränsen för hur man väljer att få in sina ord i layouten. Ibland sätter vi klockan på en timme, så får man lite tidspress också!

Här kan du ladda ner ett dokument som innehåller förslag på ord att fylla utmaningslådan med. Dokumentet är bara att skriva ut, klipp sen isär orden och scrappa din egen utmaningslåda. Fyll gärna på med egna ord!

Här är några exempel på layouter som vi gjort med lappar från vår lilla låda.

Linda: Jag drog lapparna "färgad cardstock", mönstersax och chipboard. Jag har klippt det prickiga och randiga pappret med en mönstersax och som chipboard har jag rubriken och swirlen.


Fia: Jag drog tre lappar och på dem stod: öljetter, cirkel och journalingstämpel. Så här blev resultatet:


Fia: En annan gång drog min syrra tre lappar till mig, på dem stod: journalingstämpel (igen), knappar och inget mönstrat. Jag blev supernöjd med resultatet.


/Fia och Linda

Kommentarer
Postat av: JaneD

Vilken härlig idé!

Postat av: Zanya

Vilken rolig idé! :D Skall faktiskt ta och göra en sån ikväll tror jag :)) Tack för inspirationen!

2008-12-03 @ 20:34:59
URL: http://www.zanya.tk
Postat av: Nina

Åååh, vilken ljuvlig ask, Fia - lika härlig som din skissask!!

Å layouterna är tokfina!

2008-12-04 @ 22:25:11
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Camilla

Tyckte detta var en sån underbar ide'. Så jag har gjort en själv. Titta gärna in i min blogg för att se den!



Kram Milla

2008-12-08 @ 20:03:14
URL: http://milla80sblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback