Karin visar Pro Markers, del 1

image1863

Jag har skapat med
papper och stämplar från Bam Bop.

Inspirerad av alla snygga kanter jag sett på senaste tiden testade jag med edgescrapern och akrylfärg och fick till en läcker effekt. Det enfägade bakgrundspappret fick också ett extra lyft med utspädd färg som jag skvätte på med en pensel full av färg som jag lätt slår mot handen jag inte håller penseln i. En varning för detta dock- det skvätter lätt på platser du inte vill ha färg (som på mina glasögon i det här fallet).

På Layouten förvånade jag mig själv med att använda QuicKutz vilket jag nästan aldrig gör. Nesting Star passade bara så bra till Bam Bops glada papper att jag inte kunde låta bli.

Pratbubblan och Popzillan är stämplade på löst papper och färglagda med Promarkers. Promarkerspennornas klara färger och serieteckningskänslan de ger tycker jag funkar suveränt med Bam Bops lite knasiga stämpelmotiv.

Jag gillar att avsluta mina LOs genom att ge detaljerna lite mer fokus för att ge ögat något mer att titta på efter första intrycket. Den här gången gjorde jag det genom att lägga Stickles på rubriken, lägga Glossy Accent på stjärnan i pratbubblan och lyfta upp några av detaljerna så sidan fick lite 3D effekt.

Bilden på layouten är en bild på mig som jag tog i badrumsspegeln när jag var påväg till en julfest med tema firmafest i december 2008. Journalingen är ett utdrag från inbjudan och lyder som följer: "Vi ser gärna att våra gästers kläder följer dresscoden firmafest. Tänk lite för kort lite för tight röd klänning, synliga stay-ups som skulle vara sexiga men mest rätt känns desperata, sotade ögon gone bad, slipsen i håret, sleazy kostym och hempermanent."

Papper: Bazzill Cardstock 12x12 Slät
Mönstrat papper: Bam Bop
Dekoration: Star (nesting) RS-0617, Creative Café: Spirit Velvetbrads Orange
Band: Creatvie Café: Spirit Felt Border Red Loops
Stämplar: Bam Bop Popzilla, Bam Bop Journal Bubble
Färg: Svart, röd och Silverfärgad akrylfärg, Promarker pennor
Övrigt: Glossy Accent, Stickles, Edge Scraper



/ Karin

Kommentarer
Postat av: Anzan

JAA den e så fin!! Har ju fått äran att se (& hålla) denna live :) Kul inbjudan! *A*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback