Fancy Pants Storybook

Fancy Pants har kommit ut med läckra böcker, för dig att dekorera efter tycke och smak.
De finns i fyra olika storlekar: 6" x 8", 8" x 8", 11" x 8,5" samt 12" x 12".
Det är en vit bok med 50 vita blad i.

Karin fick hem en sådan bok, och massor utav härliga papper och dekorationer från serien Papa...
Här bjuder vi på inspiration runt det paketet! :-)



image2209 

image2212

image2213

Jag har fått testa att arbeta med en Story Book från Fancy Pants. Till det fick jag också ett paket med papper och dekorationer från Fancy Pants serie Papa.

Storybooken, som finns i flera format, är en bok med hårda vita pärmar och vita blad inuti. Bladen i boken är inte så tjocka utan den påminner om en oskriven sagobok. Jag använde boken till att göra ett minialbum om hur vi bygde vår kolonistuga för att ha i den nya så våra gäster kan se hur vi rev den gamla och byggde den här. För att lyfta fram känslan av rivning, gjutning och allt snickeri gav jag albumet en distressad look genom att jag använde mycket vatten och målade bladen på insidan. Detta gjorde att sidorna bubblade sig och bokens blad känns gamla och lästa. Vill man inte att sidorna ska bubbla sig rekomenderar jag att man använder dubbelhäftande tejp eller liknande typer av lim som inte är så blöta för bästa resultat.

Utsidan är inte lika känslig så här har man en chans att verkligen leka och gestalta bokens tema. Ytan är lite matt så den är enkel och rolig att dekorera.

Kul användningsområden är att göra en gästbok till en särskilld fest som bröllop eller födelsedagar. Den är också super som dagbok eller varför inte göra en LO på utsidan och sedan skriva om händelsen i boken? Boken är också perfekt som present till en person eller som aktivitet till möhippan eller liknande. Då kan man sätta en bild på personen på utsidan och alla på hippan kan skriva sitt minne av personen och en personlig hälsning. Sedan blir boken en present. Som ni märker tar användingsområdena inte slut! Jag vill redan ha fler...

Materiel
Stomme: Fancy Pants Story book 8x8
Mönstrat papper: Fancy Pants Papa
Alfabet: American Crafts- Felt Thickers Leg warmers
Dekorationer: Fancy Pants Papa Title and tags. Creative Café Lucky Ric Rac Ribbon Brown och Green. Creative Café Lucky buttons Teal och Green. Brads.
Ink: Fluid chalk Chestnut Roan
Övrigt: Stickles, Distress ink refiller

/ Karin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback