Gör dina egna filtdekorationer

Har fått duktiga HelenaK´s tillstånd att publicera hennes underbara tutorial som visar hur du gör din egen filtdekoration!
TACK söta Helena!!!

image2153

Materiellista:
Filt - Jag har använt creative cafe´s underbara filt med prickar på. Finns i flera olika färger hos Scrapaddicted.
Sax
Nål (gärna en lite smalare nål för att inte få för stora hål)
Tråd (jag har använt broderitråd)
Vadd
Papper/Cardstock

image2154

1. Klipp ut din form. Jag klippte till hjärtan eftersom jag tycker om hjärtan. Lägg det på ditt papper och gör små hål med nålspetsen längs kanten på hjärtat. Börja sy.

image2155

2. När du har ungefär en tredjedel kvar så kan du fylla ditt hjärta med vadd. Hur mycket du tar beror helt på hur bullig du vill att den ska vara. Sy klart den sista biten.

image2157

 3. Se till att fästa tråden ordentligt när du avslutar.Jag brukar göra knutar. Klipp ur ditt hjärta längs kanten där du har sytt, men var försiktig så att du inte kommer för nära hålen.

image2158

 4. Klart för att användas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback