Ljuvliga skapelser från Lindzi med KI Memories Festive

En av mina absoluta favoriter bland papperstillverkarna är KI Memories. Serien Festive är i klara härliga färger och några papper har pärlemorskimmer. Det känns fräscht med annorlunda färger till jul. Kombon röd och rosa är en favorit! Även om papperna är i jultema tycker jag att de passar fint till mycket annat också.

Jag har fått pyssla lite med serien
Festive och även underbar Glitter Lace Cardstock, denna gång som passar fint till Bazzill Bling och den strukturerade Bazzill Dotted Swiss som jag använt här.

Jag har även använt Vellum som jag tycker är en jättefin detalj på layouter och kort.

Här har jag stansat ut en cirkel av vellumet och lagt det över både det mönstrade papperet och fotot. Jag limmade fast det på 4 små ställen innan jag sydde fast det på maskin. Likadant gjorde jag med den härliga plastiga Sheer Delicate med pärlemorkänsla och vita snöflingor. Jag ville ge layouten en kall känsla och valde kyliga färger men lade till detaljer i varma färger.




Dotted Swiss blir snygg att riva för det skivar sig så extra tunt. Kanten ser nästan lite ut som mulberry.


Här har jag stämplat på vellumet och fäst det med brads.



Rub-on: Hambly
Brads: minibrads
Stämpel: 100% Lillebror

Här har jag lagt vellumet över det mönstrade papperet för att tona ner det lite.


Mina hjärtan är klippta på frihand med världens bästa sax. Har haft den i 2 år tror jag och den är superbra.

Alfabet: blandade Thickers
Övrigt: punchinella, Bazzill Just the Edge

Här har jag stansat ut cirklar av vellumet (diam 5 cm) och lagt det över det mönstrade papperet.

Alfabeten: Thickers
Övrigt: gammalt Basic Grey-papper


Hjärtat är klippt i Dotted Swiss


En snabb tändsticksask .

Övrigt: stämpel, knapp-brad (privat)

En enkel men fin gå-bort-present när man blir bjuden på glöggmys i advent. Jag har köpt nya, rena färgburkar (0,75 l) på färgaffären som jag klätt med papper. Jag använder dubbelhäftande tejp (Biltema) och limmar Scrappy Glue precis i kanterna också för att det ska ligga tätt i skarvarna. Eftersom burkens omkrets är 34 cm får jag skarva lite med ett Bazzill Bling när mönsterpapperet inte räcker helt runt.



Alfabete: Thickers
Övrigt: mönstersax

Hoppas du hittade lite inspiration för dina julprojekt eller vanligt scrap!
Lindzi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback