Gör dina egna blommor med text på - Steg för steg med Anna

Jag vet inte hur det är med er, men jag har då en massa Prima och YouDo blommor i flaskor och påsar som bara finns där för att de är lite tråkiga.
Nu finns det ju blommor med text på, men eftersom jag redan äger så många blommor vill jag inte köpa fler, måste använda de jag har. ;-)

Satt med ett kort där jag ville ha med blommor, ville piffa till dom lite - och kom på att jag faktiskt kunde ta en textstämpel och stämpla text själv på mina blommor!

Det du behöver är en textstämpel, stämpeldyna och givetvis blommor då. 

 



Jag fick med twinklings i paketet från Jane, så jag provade även att stämpla med dem.
Vill man ha skimrande effekt på blommorna och inte har så stora krav på att det ska vara knivskarp text så funkar det.
Det man ska tänka på är att inte ha så mycket vatten på penseln när man tar färg från burken. En bredare pensel är också att föredra när man penslar på färgen på stämpeln. 

 

Här ser man skillanden på hur tydlig texten blir med stämpeldyna. Men samtidigt blir blommorna skimrande snygga med Twinklings. 

 

Så här blev kortet med mina stämplade blommor. Jag valde blommor stämplade med stämpeldyna. 

 

 

Papper: Bazzill Bling
Mönstrat: Maja Design ~ Paula
Stämplar: Easer: Zarah nr 10, Knut och Hösthälsning
Dyna: Adirondack
Blommor: YouDo
Dekorationer: Brads: YouDo
Band från mina gömmor
Blad: Prima
Övrigt: stämplade även med Twinklings
Knut är färglagd med Pro Markers

/ Anna

Kommentarer
Postat av: diana_2001

Helt underbara blommor! Tänk bara att komma på en sån sak. :-)

2008-09-18 @ 20:07:15
Postat av: Therese

Tack för det superbra tipset!

Postat av: Kada

Vilken stålande idé! Tack för tipset :-)

Kramiz Kada

2008-09-19 @ 09:44:56
URL: http://kada.blogg.se/
Postat av: Martina

Jag prövade detta idag och det blev ett superbra resultat. Tack för tipset!!!

2008-09-19 @ 13:33:44
URL: http://mimicpysslar.blogg.se/
Postat av: isingen/Marie

Wow vad snyggt det blev!

2008-09-22 @ 13:04:43
Postat av: Linda

Men vilken BRA idé!!!

Måste absolut prova!!!

2008-09-23 @ 13:26:27
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback