Karin har skapat vackert och tänkvärt med 7 Gypsies

Papperna från 7 Gypsies är helt underbara! Jag fick hem ett fantastiskt paket med både "vanliga" mönstrade och några papper med sammets/flockdetaljer. Min första impuls var att göra ett minialbum, men när det var klart kände jag mig långt ifrån färdig med papperna, särskilt de lyxiga sammetspapperna. Sagt och gjort gav jag mig loss med gamla stickers, min QuicKutz och en maaaaassa glitterlim. Resultatet blev ett lyxigt kort som passar bra till en partypingla eller prinsessa av något slag.

 


Mönstrat papper: 7G - GypsyMarket Flocked Tobar, 7G - Gypsy Market Flocked Lei
QuicKutz: Chandalier 4x8, Pennant
Övrigt: Stickles (glitterlim), Distress inkpads

Minialbumet är en nedräkning av sådant som betyder något för mig, det som ger mig kärlek och livskraft. Det viktigaste kommer sist, kärleken och allt innan är det som ger den extra liv. Ett album om kärleken till livet helt enkelt.

Minialbumet har jag byggt av chipboard med utskurna siffror från 7 Gypsies. Det första jag gjorde var att måla akrylfärg i tre lager, översta lagret färg är Distress cracklepaint som jag använde för att få en snyggt sliten känsla. Under tiden färgen torkade skar jag till baksidor i mönstrat papper och skar ut siffrorna på dem. Efter det limmade jag fast baksidorna, filade av kanterna med en nagelfil och inkade alla kanterna med Distress inkpads. Mellan varje sida gjorde jag ett extra inlägg av laminerad plast och på dessa fäste jag fotografierna.

När allt det var gjort dekorerade jag med stickers och skrev min journaling, jag gjorde också hål för banden och detta gjorde jag med hjälp av min Japanese Screwpunch. Till sist gjorde jag pärmarna som är gjorda av tjock kartong som jag klätt med papper från 7 Gypsies.

Stomme: 7G - Top Ten Board Kit
Mönstrat papper: 7 Gypsies - Gypsy Market Flocked Lei, 7 Gypsies Gypsy Market
Stickers: Sticker Gypsy
Alfabet: Diverse thickers och stickers
Övrigt: Distress inkpads, Distress Crackle paint, Akrylfärg, Chipboard accents gold















































Tack för titten!
/Karin

Kommentarer
Postat av: Superteach

Vilken fantastiskt bok du har gjort Karin! Blev alldeles varm i själen och GLAD utav den. Tack för att du delade med dig!

Postat av: Minerva

Vilket ljuvligt album, Karin!!! Tack för inspirationen och idéen!

2009-04-15 @ 20:57:02
Postat av: Nina

Karin, du är fantastisk - vilket underbart album!!

2009-04-15 @ 22:28:15
Postat av: jessica

vackert!!!!!!!

2009-04-16 @ 14:21:58
URL: http://gallerijessicaeklund.blogg.se/
Postat av: Pysselpetra

wow helt fantastiskt!!!!!

2009-04-17 @ 21:09:34
URL: http://mittkreativakaos.blogspot.com/
Postat av: EmmaP

Underbart vackert minialbum! Sitter här och får gåshud när jag kollar på det :D

2009-04-17 @ 21:24:01
URL: http://emmper-2.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback