Cosmo Cricket Lil' Man med webmosterhelene

Vilka underbara softa toner det är på Cosmo Crickets serie Lil' Man. De är underbara att arbeta med och passar verkligen fotografier på små killar.

Först har jag gjort en sida med ett gammalt dagisfoto på min systerson Isac. Färgerna passar verkligen bra till detta papper.
 
Papper: Bazzill (cardstock), Cosmo Cricket "Lil' Man" (mönstrat)
Bokstäver: American Crafts Thickers "Shoe Box" (stora), Making Memories "Tiny Alpha" (små)
Journalingcirkel: Elle
Övrigt: bårdpunch från Fiskars, cirkelpunchar, akrylfärg från Adirondack, pennor

Nästa sida är en layout till min idag 17-årige son Martin. Fascinerande att se fotografier på honom vid ungefär samma ålder som min lille son Aston är i nu. De två journalingrutorna är urklippt ur ett papper med flera olika sådana, oerhört läckra!
 
Papper: Bazzill (cardstock), Cosmo Cricket "Lil' Man" (mönstrat)
Bokstäver: American Crafts Thickers "Shoe Box" (stora)
Brad: Basic Grey
Övrigt: bårdpunch från Fiskars, retroblompunch från EK Success, pennor

Jag har många fotografier på en gitarrspelande Martin, och det är alltid lika roligt att scrappa dom. Han har flera olika sorters gitarrer och alltid nån han spelar på De här papprena från Cosmo Cricket passar även tonårssidor och lite tuffare stuk. Här har jag distressat bokstäverna genom att böja och sandpappra på dom, för att rocka till sidan lite extra.
 
Papper: Bazzill (cardstock), Cosmo Cricket "Lil' Man" (mönstrat)
Bokstäver: American Crafts Thickers "Shoe Box" (stora), Making Memories "Tiny Ledger" (små)
Cirkelstämpel: 7Gypsies
Övrigt: phototurns (7Gypsies), brads (Making Memories "Polo"), blombård (Doodlebug), vågig bård (Bazzill "Just the edge"), cirkelpunch, Ink från StazOn, strass (Diecuts with a view), pennor

/Helene

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback