Emmas alster med Creative Café

Papperna och dekorationerna som tillhör serien Spirit är helt fantastiska, både det som tillhör gamla kollektionen och det nya. Färgerna är klara och starka och harmonierar perfekt. Det är bara att inspireras och scrappa på för man behöver inte fundera på om sakerna passar ihop eller inte. Fyra layouter har jag fått ihop och de kommer här.

Papper -
nya kollektionen & gamla kollektionen
Knappar
Tags
Filtdekorationer
Övrigt

På den här första sidan har jag använt ett av de nya glitterpapperna för att stansa ut rubriken med QK. Pappret är så kraftigt att bokstäverna inte alls känns platta så som de ibland kan göra när man stansar ut i vanlig cardstock. Att bokstäverna glittrar ger ju dessutom en extra härlig effekt. För att skriva min text på sidan har jag använt mig av journalingcirklar som kommer från ett Die Cut ark ur Spiritserien.

Papper: Cardstock Bazzill, orange glitter paper från Creative Cafe Spirit
Mönstrat papper: Creative Cafe Spirit
Alfabet: QK Neat Freak
Dekoration: Knappar, journalingcirklar och chipbordswirls från Creative Cafe Spirit
Övrigt: svart penna, häftklamrar

Creative Cafe har många olika randiga papper i både Luckyserien och i Spiritserien. De papperna är dubbelsidiga (olika färg på sidorna) och passar perfekt om man vill ha mycket text på sin layout. Här har jag använt mig av det orange glitterpappret igen, men som fotomatta den här gången.

Papper: Bazzill cardstock, orange glitter paper från Creative Cafe Spirit.
Mönstrat papper: Creative Cafe Spirit
Alfabet: Making Memories Tiny Alphas
Dekoration: Knappar, journalingrutor och chipbordswirls från Creative Cafe Spirit
Övrigt: Svart penna, häftklamrar

Det rödvita pappret på den här layouten är alldeles underbart att jobba med. Det har reliefmönster med sammeskännsla och är lite kraftigare än övriga mönsterpapper i den här serien. Cirklarna är chipboard som jag har limmat fast och sedan fäst med häftklamrar för lite extra dimension.

Papper: Bazzill cardstock
Mönstrat papper: Creative Cafe Spirit
Alfabet: October Afternoon Playtime Alpha Rubons
Dekoration: Knappar, journalingrutor och chipbordcirklar från Creative Cafe Spirit
Övrigt: Svart penna, häftklamrar

På den här sidan har jag använt mig av ett grönt glitterpapper som bakgrund. Jag jobbade på ett helt vitt cardstock först och monterade det sedan direkt på gliterpappret.

Papper: Bazzill cardstock, green glitter paper från Creative Cafe Spirit.
Mönstrat papper: Creative Cafe Spirit
Alfabet: American Crafts Thickers
Dekoration: Knappar, journalingruta, band och chipbordswirl från Creative Cafe Spirit
Övrigt: Svart penna, häftklamrar

/Emma

Kommentarer
Postat av: Zarah

Superfint! Jag ♥ din stil! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback