Helenes härliga layouter med Creative Café

Kan man annat än älska de klara, härliga färgerna som Spiritserien innehåller? Jag fick ett paket fyllt med röda, rosa och blå toner, färger som passar mig så bra!

Papper -
nya kollektionen & gamla kollektionen
Knappar
Tags
Filtdekorationer
Övrigt

Först ut har vi en sida i rött och svart! Jag tycker mycket om att arbeta med färg och kontraster. Cirklarna är runda stickers som jag klippt isär och använt som bård
 
Papper: Creative Café "Spirit" (mönstrat), Bazzill (cardstock)
Chipboard, knapp, stickers: Creative Café "Spirit"
Övrigt: akrylfärg (Adirondack dabbers), Ink (Memories), bokstäver (Doodlebug "Shin-Dig"), blingstenar

Nästa sida är en dröm i rosa Perfekt att ett par av våra vänner alldeles nyligen fick en dotter och jag har fått scrappa fotona jag tog på dom på BB. Ett tips är att rita egna "sömmar" då man inte har tid att ta fram symaskinen, det ramar in papper och foton så fint!
 
Papper: Creative Café "Spirit" (mönstrat), Bazzill (cardstock)
Knappar, stickers: Creative Café "Spirit"
Övrigt: Ink (Memories), hjärtstämpel (Heidi Grace Design), bokstäver (Making Memories "felt alpha"), blingstenar

Blått är mångsidigt att scrappa med, det blir så fint och tidlöst. Jag upptäckte att den cirkelpunch jag har i mediumstorlek var lika stor som stickerscirklarna, så jag stansade ut egna textcirklar
 
Papper: Creative Café "Spirit"
Knappar, stickers: Creative Café "Spirit" (mönstrat), Bazzill (cardstock)
Övrigt: Ink (StazOn), stämplar (Karen Foster), floss (Karen Foster), hjärtnål (Heidi Grace Design), bokstäver (American Crafts Thickers "subway"), siffror (Pink Paislee "holly doodle"), bårdpunch (Fiskars), cirkelpunch (EasyPunch), hörnrundare (EK Success)

Här kommer ytterligare en layout med röda toner. Creative Café har underbara mönstrade dubbelsidiga papper, vilket gör att man kan få större variation på sina alster... Helt underbart tycker jag!
 
Papper: Creative Café "Spirit" (mönstrat), Bazzill (cardstock)
Övrigt: Ink (StazOn), stämpel (BamPop), bokstäver (Pink Paislee "fashion script"), knappar (vindsfynd), hjärtpunch och hörnrundare (EK Success)

Min sista sida är enkel och grafisk, med blå och vita fina toner! Det blommiga blåvita pappret är helt underbart, där blommorna känns som sammet då man tar på det.
 
Papper: Creative Café "Spirit" (mönstrat), Bazzill (cardstock)
Knappar, band: Creative Café "Spirit"
Övrigt: Vita bokstäver (American Crafts Thickers "Subway"), Små bokstäver (Making Memories "tiny alpha")

Tack för titten!
/Helene

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag älskar Creative Café och så fort jag har samlat ihop pengar och har råd så kommer jag köpa på mig en hel hög!! Supersnygga alster som alltid!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback