Anna G scrappar med Imaginisce Summer Cool

Här kommer lite inspiration med sprakande härliga papper som passar till alla sommarbilder från Imaginisce Summer Cool.

Till den första layouten gjorde jag ett eget vågigt bakgrundspapper genom att rita av ett färdigt. Finns många olika från flera tillverkare som man kan använda som mall. En riktigt glassig lo i härliga färger!
 
Papper: bakgrundspapper slät bazzill som jag klippt till, mönstrat Chocolate Double dip, Bubble Gum Blast
Dekorationer: brad, minitag, snöre, trollslända och rankor från Revolution, journalingruta från Elle´s Studio.
Övrigt: alfabetsstickers, knappar, 3d kuddar och svart och vit penna

Här har jag gått loss med saxen och skapat egna dekorationer med hjälp av papper, svart penna och 3 D kuddar. Kan med enkla medel bli väldigt effektfullt.
 
Papper: bakgrundspapper Bazzill, sol och moln klippta ur Bazzill Dotted, mönstrat papper Blue Rasperberry Ripple och Strawberry Sorbet
Dekorationer: chipboardhjärtan, chipboardram, swirls QK, häftklammer och wellpapp
Övrigt: alfabet Qk Rockstar, blad från anteckningsblock och svart penna

Vimplar ses lite överallt nu i bloggvärlden och på andra ställen vilket inspirerade till detta enkla men effektfulla kort.
 
Papper: kortstomme Bazzill Bling, mönstrat Bubble Gum Blast och Banana Flip-Flop
Dekorationer: häftklammer, brads, alfabetsstickers MM, 3D kuddar och broderigarn

Hur söta är inte de små flipflopsen!! Jag klippte en bård ur mönsterpapper som dekoration. I mitt paket fick jag söta små Hibiscusblommor som är gjorda av små skimrande pärlor jag valde att sätta dem på blommorna i mönsterpappret och även låta dem sticka ut på fotot en bit.
 
Papper: bakgrund Bazzill Craft, mönstrat Banana Flip-Flop, Strawberry Sorbet, ringar vit Bazzill
Dekorationer: band från Summer Cool- Ribbona la mode, Hot Hibiscus Studded Stickers
Övrigt: svart penna, bårdstans från Fiskars, 3D kuddar

Närbild på blommorna


Tack för titten!
/Anna G

Kommentarer
Postat av: Diana B

Jättefint! Jag funderar på var du har fått tag i fiskars kantstansen som du användt och vad den heter? :-)

2009-03-21 @ 14:54:45
Postat av: Anna G

Den är från Scrapaddicted men finns inte inne just nu. Den heter Threading Water Punch.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback