Finstämt med Emma och Marks Company Old Fashioned

Marks Company var ett nytt pappersmärke för mig så jag tyckte det var väldigt spännande när jag fick uppdraget att scrappa med serien Old Fashioned. Det går ju aldrig att veta exakt på förhand hur papperna ser ut, även om de ser väldigt snygga ut på skärmen. Men jag blev verkligen inte besviken när jag fick hem mitt paket. Papperna är dubbelsidiga i lugna och harmoniska, men ändå starka färger. Mönsterna är en perfekt blandning av stormönstrat och småmönstrat. Dessutom ser alla papperna ut att ha linnestruktur. Kort sagt, jag älskade de här papperna och de var enormt lättscrappade.

Papperna i den här serien behöver verkligen inte mycket hjälp för att lyfta en layout. Jag älskar färgerna på det här solrospappret och de små gula klickarna ger mig precis den vårkänsla som jag var ute efter.
 
Papper: Bazzill Kraft
Mönstrat papper: Marks Company - Old Fashioned
Alfabet: Sticker Canvas Falala Making Memories
Dekoration: Elle Circle Tags Kraft, metallhjärta och brads Making Memories, blommor och spets Prima Marketing
Övrigt: Häftklamrar, svart penna

Både färger och mönster på alla papper är mjuka och harmoniska och passar perfekt till lite mer finstämda layouter.
 
Papper: Bazzill Basics
Mönstrat papper: Marks Company-Old Fashioned
Alfabet: Tiny Alphas Making Memories
Dekoration: Brads Prima Marketing och Making Memories
Övrigt: Fluid Chalk Dark Brown, brun penna

När jag såg pappret med de dansande barnen så visste jag precis vilket foto jag ville scrappa. I normala fall så använder jag sällan temapapper, men till just det här fotot så blev det bara så rätt.
 
Papper: Bazzill Basics
Mönstrat papper: Marks Company-Old Fashioned
Alfabet: Letter Stickers Basic Grey
Dekoration: Elle Chic Note Tag bl/w, Rhinestones Kaisercraft
Övrigt: Fluid Chalk Dark Brown, svart penna, häftklamrar

Som bakgrund till den här layouten har jag använt ett papper som heter Diary Entry som har ett härligt cirkelmönster. Sedan har jag stansat ut cirklar från de andra papperna i samma serie och placerat över cirklarna på bakgrundspappret. Bokstäverna i titeln har jag stansat ut med QK och sedan täckt med ett lager 3D-lack.
 
Papper: Bazzill Basics
Mönstrat papper: Marks Company-Old Fashioned
Alfabet: QK Neat Freak
Dekoration: Filtblommor American Crafts, Chrystal Brads Making Memories, Rhinestones Kaisercraft, band
Övrigt: Fluid Chalk Dark Brown, häftklamrar, 3d-lack, brun och vit penna

Även på den här layouten har jag låtit papperna jobba till största delen på egen hand utan att använda så mycket dekorationer.
 
Papper: Bazzill Basics
Mönstrat papper: Marks Company-Old Fashioned
Alfabet: Sticker Canvas Falala
Dekoration: Elle Circle Tags Kraft, blomma och brad Prima Marketing, Rhinestones Kaisercraft
Övrigt: Fluid Chalk Carcoal, svart penna

//Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback