Linda har scrappat med Dream Street Papers MJ

Dessa underbara papper; MJ från Dream Street Papers är ett gäng papper i glada blå, röda och bruna färger som får tankarna att vandra mot USA. Stjärnor och hjärtan samsas med sneakers och körsbär. I serien finns också ett ark superfina rubons med både text och motiv, som matchar papperna.

Direkt när jag fick papperna visste jag vilket foto jag skulle börja med. Jag skall åka till New York senare i vår och en sak som jag kommer att köpa där är ett par Converse. Min systerdotter Rebecca har tagit en urcool bild på sina Converse, så den bilden var klockren till dessa papper.

Papper: Bazzill vit
Mönstrat papper: DSP MJ Sneaky (fram- och baksida), Doodle Dandy (brunprickig scalloped-kant).
Alfabet: October Afternoon Mocha Rubons Cream (krämfärgade), QK 4x8 Chocolate
Övrigt: Cirkelstans, stjärnstans (stansat ur MJ Patriot Dream), Fluid Chalk

Nästa layout är med en bild jag tycker så mycket om, på min man Sebastian. På pappret Doodle Dandy finns det remsor som fångar upp olika delar av de andra papperna. Jag valde två av dem och skapade en kärleksfull layout med grafiskt snitt.

Papper: Bazzill mörkblå och ljusblå
Mönstrat papper: DSP MJ Doodle Dandy, Bowl of Cherries (baksida)
Alfabet: AC Thickers Vinyl Daiquiri White
Dekoration: DSP MJ Rubons, Creative Café Tags, Creative Café knappar
Övrigt: Fluid Chalk, Cirkelstans, Scalloped cirkelstans

Den sista layouten är med en bild från vårt bröllop, som jag faktiskt scrappat förut men då i svartvit. Återigen har pappret med remsorna fått vara med, den här gången med meningen "here we are on this special day together". Jag skar ner orden ett och ett och lät dem bilda titeln på layouten.

Mönstrat papper: DSP MJ Blue Jeans (som bas), Doodle Dandy (fram- och baksida)
Dekoration: Hjärtstans (stansat ur MJ Patriot Dream), DSP MJ Rubons
Övrigt: blingstenar, Fluid Chalk, ljusblå dymo

Jag skapade även två kort med papperna, ett hjärtekort och ett grattiskort.


Papper: Bazzill ljusbrun och vit
Mönstrat papper: DSP MJ I Heart You
Dekoration: DSP MJ Rubons (texten),
Övrigt: Hjärtstansar, Fluid Chalk, distanskuddar


Papper: Bazzill vit och ljusblå
Mönstrat papper: DSP MJ Bowl of Cherries
Alfabet: October Afternoon Mocha Rubons Cream, Making Memories Tiny Alpha Stickers black, brun dymo
Dekoration: DSP MJ Rubons (körsbärsskål)
Övrigt: Cirkelstans, Scalloped cirkelstans, brun penna, Fluid Chalk, distanskuddar

Tack för titten!
/Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback