Karin har scrappat med Easers nya vackra stämplar

Det är härligt när man får hem stämplar och de passar perfekt till de användningsområden som man behöver till just nu. Min syster ringde igår och bad om kort till födelsedagar och nyfödda och som tur var hade Easers stämplar just trillat innanför dörren och med dessa blev det tre snabba kort.

Det finns mycket bra med stämplarna och en sak är att de uppmuntrat till olika användningsområden. Man kan använda dem som motiv eller bygga hela bakgrunder med dem. Till första kortet använde jag nästan uteslutande stämplar och olika stämpeldynor för att bygga effekt, kortet gick snabbt att föra och jag gillar hur äppelkvisten fick bli bakgrund.

 
Papper: Bazzil Kraft, Akvarellpapper
Mönstrat papper: October afternoon
Övrigt: Distress inkpad

Till det andra kortet behövde jag en bra textstämpel som jag lät sitta lite på sidan för att istället låte den nyföddas namn stå i centrum.


Mönstrat papper: Cosmo Cricket
Dekorationer: Creative café
Stickers: October afternoon

Till sist gjorde jag ett kort där jag lekte loss lite mer utan att det tog jättelång tid. De olika cirkelstämplarna är gjorda så att man kan kombinera dem för olika stilar och effekter, det tycker jag är kul!

Papper: Bazzil Kraft
Mönstrat papper: October Afternoon
Övrigt: Distress Inkpad

/Karin

Kommentarer
Postat av: Lily/Marie

Jag är kär i ditt översta kort, Karin. Helt underbart i färgerna och så snyggt med kvisten som bakgrund. Enkelt men inte för enkelt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback