Vackra stämplar från Easer med Fia

Easers stämplar är helt underbara, och passar på flera olika sorters kort och layouter.

Här har jag gjort ett enkelt grattis kort i svart, turkost och vitt. Jag ritade av formen på en Jenni Bowlin-förpackning på vit cardstock som jag sen chalkade med Prussian Blue och fäste sen det på en turkosgrön cardstock och klippte runt om så att det blev en kant runt om det vita. Jag stämplade två stycken äppelkvistar med Fluid Chalk Prussian Blue och knöt sedan ett band kring och fäste det på kortet.

Jag stämplade först grattisstämpeln på vitt papper och klippte ut den. Fäste sedan stämpelmotivet på en vit cirkel och sen på en turkosgrön scallopcirkel med distanskuddar. Jag satte små turkosgröna blingstenar på fjärilarna i cirkeln och på bandet och uppe i högra hörnet.
 

De små fjärilsstämplarna är supersöta att använda som dekorationer. Här jag har stämplat dem med Rose Coral Fluid Chalk på ljusrosa papper och klippt ut dem. Men jag lämnade en liten ljusrosa kant runt om dem.

Jag har använt snygga Pink Paislee-papper från serien Enchanting och
matchande bokstavsstickers. För att få lite kontrast på bokstäverna har jag ritat vita blänk på dem och sen satt 3D-lack på dem.





Jag kände för att gå ifrån mina vanliga mönster och göra en layout som jag inte brukar göra. Jag blev supernöjd med resultatet och jag hade riktigt kul när jag gjorde den. Rekommenderas!

Jag har använt de söta Easerfjärilarna på den här. De är jättesöta att stämpla i någon färg och sen klippa ut. De blir då som små dekorationer.


Jag satte små blingstenar på kroppen på dem.
 
CS: Bazzill Simon
Mönstrade papper: Basic Grey Lime Rickey Orange Cream och Tutti Frutti
Dekorationer: Basic Grey Lime Rickey knappar, floss, blingstenar
Stämplar: Easers fjärilsstämplar
Alfabet: Rose Moka PiqueNique Alpha Yellow
Övrigt: DYMO

/Fia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback