Bidrag till extrautmaningen börjar trilla in

Först ut var Zarischka med sin underbara LO i 6x12 format -
föreställande Jessica (bejbi) och hennes pojke Hampus.



Hon har aldrig förr använt mönstrat papper som bas, heller aldrig scrappat i den storleken -
och eftersom hon ALLTID skriver för hand, så använde hon rub-ons istället -
och gjorde inte minsta lilla handritade streck! :D

Detta är Freestyle a'la Zarah!

Sedan fick jag in ett bidrag från Carina föreställande en söt liten knasboll



Carina använde sig av flera fabrikat mönstrade papper
(hon brukar alltid matcha inom serier annars).
Flera olika band (hon är dålig på att använda
band normalt). Hon kladdade lite fritt med acrylic paint dabbers och använde olika typsnitt i rubriken.

Har även fått in ett härligt bidrag från Maria:



Hon brukar vanligtvis alltid använda i alla fall något mönstrat papper så det gjorde hon inte här.
Hon använde istället sina akrylfärger som hon tycker om men använder allt för sällan.
Böckerna och rubriken har hon ritat och sen målat.
Hunden, blommorna och bina är stämplar (som hon också brukar vara dålig på att använda på sina sidor).

Nästa bidrag ut är från Renee (Tralala)
Hon skrev såhär:
Jag har inte använt mina akrylfärger innan och nu gick jag loss ganska rejält.
Att dessutom använda så pass häftiga färger är lite nytt för mig som annars kör ton-i-ton till förbannelse...
Band är jag lite rädd för, bling är nytt för mig och för mycket glitter har jag mkt svårt för
- alltså blev det ett glittrigt band!
Att doodla har jag heller aldrig provat innan. Men allra mest nytt och fritt för min del var nog att
inte planera layouten innan utan att bara skapa direkt. Fast med fotona och så; KÖR! :-)

Och såhär fint blev det:



Camilla har gjort en häftig LayOut på sin lilla galenpanna som ni kan se nedan :-) 
Hon har aldrig gjort en LO utan mönstrat papper och hon använder ytterst sällan sina akrylfärger, så nu kombinerade hon detta genom att göra en LO utan mönstrat papper och med akrylkludd.
Dessutom har hon inte planerat innan utan har helt enkelt klistrat på efterhand.



Jenny (Jeja) gjorde en snabb 45-minuters LayOut och blandade tekniker vilt. Hon försökte att inte tänka för mycket utan bara göra. Se så fint det blev:



Sofia (skberg74) gjorde en härlig layout med blommor och band som enda tillbehör utöver vit cardstock och foto.



Meritxell gjorde en riiiiktigt cool LO.
Hon använde sig av en engelsk-slang rubrik vilket hon aldrig brukar. Även mycket mönster och
blandade papper från 3 olika märke plus mycket "kladd".



Lotta använde sig av idel nyheter för henne - inte mindre än 13 olika ovana tekniker - på denna ljuvliga LO:



Anna-Karin provade ett ovant format och vågade sig på handskriven text på sin coola LO. Dessutom använde hon sig utav ett - som hon tyckte - misslyckat kort, som dessutom är taget av henne själv :-) Feel the groove ;-)



Ethel var djärv och satte sina bilder på sniskan (läskigt ;-)) Alstret är scrappat i ett ovant format. Hon har dessutom (olikt sig själv) endast använt sig av ett papper, låtit rubriken/texten ta mer plats än fotot och använt sig av engelska istället för svenska.



Josefins "snyggve" är snabbscrappad i ett ovant format. Hon har släppt loss utan att tänka... och voila:



Maxell som är en freestylare i vanliga fall fick tänka om inför denna utmaning. Hon gav sig på att scrappa smått och fyrkantigt, så det blev en 6x6. För första gången i sitt liv har hon nu även använt sig av stickers på sin LO:



I sin "Herre på täppan" har Mahlin verkligen testat en massa nya saker. 6x12, söm, akrylfärg, olika typsnitt, outlines, skrift på foto, målade knappar... TUFFT, tjejen!!!



Ellinor har gått loss med stämplar, färg, knappar, prickar och streck och fick till denna underbara LO:



SasSa gjorde en riktigt snabb LO (för henne) med ett alldeles nytaget foto. Titta så fint det blev:



Camilla har för första gången scrappat 6x12. Hon såg denna tävling 17.30 och samtidigt som hon gav sig på utmaningen var hoon mitt uppe i matbestyr och underhållande av barn! Hon har dessutom använt sig av färger som hon inte är van vid, och vågade gå loss med dekos...



Det syns att ni haft kul tjejer!

Hur går det får er andra? har ni vågat scrappa vilt? :D
Här finner du utmaningen:
http://scrapaddicted.blogg.se/2007/august/snabbutmaning-utlottning-och-trevlig-info.html

Kram från Jane


Kommentarer
Postat av: sofia

hejsan
helt underbara lo,tänk om jag oxå vågade mig på detta någon gång!!är en riktig fegis!

2007-08-12 @ 13:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback