Malenas härliga layouter med Basic Grey Lime Rickey

Basic Grey är ett företag som man både älskar och hatar. Jag älskar dem för att de tillverkar så olika serier med så oändligt många produkter som matchar perfekt till deras papper. Jag hatar dem för att de producerar så mycket som man bara vill ha, om och om igen.
Serien Lime Rickey är en härlig explosion i färger och mönster. Glada, klara färger som gör mig på strålande humör. Papperen är mångsidiga, inte dubbelsidiga utan de passar till allt. Tillbehören är lika färgsprakande och du kan välja brads, knappar, rubons, stickers, bokstäver och figurer allt efter tycke och smak.

Här hittar du allt i serien:
Lime Rickey

Badhuset är en favoritplats i mina barns liv. Av en händelse så tog jag det här fotot och jag har valt att göra de varsin sida om just badhuset. Färgvalet styrdes av den gula rutchkanan. Papperet heter Lemondropp. Det blåmönstrade papperet som heter Boston Color tyckte jag påminde om fönstren på huset. Text med stickers från en annan av BG:s serier och så en knapp plus några rubons som dekoration.
 

Nästa layout med samma foto fick bli mörkare med bakgrund av papperet Deep Blue. Som dekoration valde jag en liten riven bit av det härliga papperet Sarsaparill med ringar på. Titeln är Thickers och så hittade jag en gammal tag från Creativ Café i turkost som passade bra till bradsen och papperet.
 

Papperet med fåglar på heter Howdy Dowdy är helt underbart. Dessa tokiga fåglar finns både som rubons, stämplar och stickers. De är så lekfulla så det fick bli ett foto på dottern och bästa kompisen. Jag har också lagt till remsor av det randiga papperet Hoboken och det prickiga orange Tart & Tiny. Övriga dekorationer är orange Thickers, en bit spets, häftklammer och lite gamla bokstäver.
 

Här fick det turkosa dominera genom bakgrundspapperet Rob Roy. Det spräckliga papperet i tusen färger heter Fruit Fizz. Jag valde att rama in både foton och mönstrade pappersbitar för att de skulle stå ut mer på layouten. Jag har också använt en journalingruta som finns på stickersarket.
 

Det här fotot rymmer så många varma färgtoner som jag valde att blanda småbitar från seriens många härliga papper. Jag har sytt med maskin för att skapa lite spänning i layouten. Rubrikordet party och blomman ovanför är rubon vilka är mycket lätta att jobba med. De täcker bra på mörka papper och är lätta att gnugga fast.
 

Det här gröna fotot fick orange som kontrastfärg. Papperet heter Orange Cream. Jag gjorde cirklar i det gröna papperet Catawba Flip.
 

Det limegröna papperet Fuzzt Navel passar perfekt till gympahallsbilder. De får en så konstig grön färg vilket gör de svårscrappade. Jag la till några remsor från Shirley Temple och Boston Color. Till min långa titeln rotade jag bland mina bokstäver och plockade ihop så det passade.
 

/Malena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback