Karin visar Grungeboard, del 1

(Klickbara bilder)

Jag har gjort ett minialbum med hjälp av papper, tags och journalingspots från Creative Cafe som jag dekorerat med Grungeboard.



Utsidan är Colored chipboard teal som jag skar till i lagom stora bitar för att ha som pärm till albumet.
Efter det sandpapprade jag kanterna, stämplade en textstämpel med distress ink och smetade ut med hjälp av en svamp innan texten helt hann torka.
Kanterna målade och kladdade jag sedan med Adirondack dabbers och distress ink.
Ryggen är Bazzill cardstock som jag skar till i lagom storlek och vek flera gånger som ett dragspel.
(Det är viktigt att mäta noga, så att det blir rakt i ryggen.)



Sidorna är mönstrat papper från Creative café som jag skurit till, vikt och sytt ihop på symaskinen.
För att det ska vara lättare att få ut tagsen stansade jag även halvmånar med cirkelstansen.

  

Efter det sammanfogade jag delarna så fickorna sitter på dragspelets veck på insidan.
Tagsen (även de Creative Café) ruffade jag till och målade även de med adirondack dabbers och distressink.
Efter det skrev jag små texter på varje tag.



Bokstäverna är Grungeboard som jag dekorerat med akrylfärg. Bokstäverna på framsidan har även fått lite Glossy accent för extra dimension.

Grungeboard är verkligen ett härligt och tacksamt material att leka med och lite närmare tips om det kommer framöver.

En vanlig fråga om Grungeboard är om den verkligen är syrafri och därmed scrapsäker.
Svaret på den frågan är nej - men låt er inte förskräckas av det.
Grungeboard är en superkul produkt som inspirerar till att användas till såå mycket mer än på bara Layouter.
Att Grungeboard inte är syrafritt spelar ju mindre roll när du altrar, gör altered books, art journals, egna album och böcker och när du gör handgjorda kort av alla de slag.
Vill du ha Grungeboard på en Layout är tipset att du målar in dem i akrylfärg, antingen med färg eller genomskinlig och, så att säga, låser in syran.


/Karin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback