Mer GCD Studios!

Emma fick hem Rose Colored Glasses Collection häromveckan, och nedan ger vi dig tillfället att njuta utav vad hon skapade med dessa underbara papper! Inspireras och glädjs / Jane




image2182

image2183

Här har jag klippt ut en del av mönstret från ett papper och monterat på 3D-kuddar. Även fotona och blommorna sitter på 3D-kuddar. Fotomattorna har jag distressat med hjälp av edgescrapern. På kanten runt layouten har målat med akrylfärg och sedan duttat på lite fluid chalk. Rubriken har jag stämplat med rosa stämpeldyna och sedan ritat lite med en glitterpenna.

Material:
Papper: GCD Rose Colored Glasses
Dekoration: knappar, band, brads från Bazzill, filtblommor från Prima
Övrigt: bokstavsstämplarakrylfärg, fluid chalk, häftklamrar

image2184

image2185

Det mönstrade pappret monterade jag först på silkespapper innan jag monterade det på cardstock. Silkespappret skrynklade jag sedan till lite. Både det mönstrade pappret och fotona har jag sandpapprat lätt på kanterna för att få fram en vit ram.

Material:
Papper: Bazzill Basics
Mönstrat papper: GCD Rose Colored Glasses
Alfabet: Thickers American Crafts
Dekoration: Spets från Fancy Pants, filtblomma från Prima, brad från Bazzill, knappar
Övrigt: Journalingblad från Making Memories, silkespapper

image2186

image2187

Här har jag använt mig av symaskinen och fluid chalk för att skapa lite kontrast mot allt det rosa. Blomman har jag klippt bort från ett filtband från Creative Cafe

Material:
Mönstrat papper: GCD Rose Colored Glasses
Alfabet: Making Memories
Dekoration: Ghost Shapes (hjärtan) fr Heidi Swapp, jewels fr. Doodlebug
Övrigt: Fluid chalk, häftklamrar

image2188

image2189

Här har jag valt att plocka upp swirlsmönstret från pappret och stämplat med Autumn leaves clearstamps. Lite fluid chalk längs kanterna på både foto och papper ger lite extra liv. En del av titeln har jag stämplat med Making Memories magnetstämplar.

Material:
Papper: Bazzill Basic
Mönstrat papper: GCD Rose Colored Glasses
Alfabet: Thickers American Crafts
Dekoration: Band och Pebble brad fr Making Memories
Övrigt: stämplar fr Autumn Leaves, fluid chalk, häftclamrar, magnetstämplar fr. Making Memories

/ Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback