Sassa Fras Lass' kollektion "Serendipity - Happy place".

Jag har skapat med Sassa Fras Lass' kollektion "Serendipity - Happy place". Jag blev stormförtjust i dem redan vid första ögonkastet, och nu är jag helt kär! Färgkombinationerna ger en riktig energikick i höstmörkret, och mönstren är så fina så man blir glad!

Det första kortet åkte direkt till Löberöd, som tack för den trevliga pysselträffen vi hade härom veckan.
Visst passar den lekfulla stilen på papprena perfekt till Doodle Factorys busiga stämplar?



Papper: Gul Bazzillcardstock, lite svart cardstock som "fotomatta"
Mönstrat papper: Sassa Fras Lass - Happy place: Promises. Det blå pappret med stjärnorna på har jag glömt vilket märke det är...*skäms*
Alfabet: Cardboard-thickers "Platform" från American Crafts.
Dekoration: Stämpel "Rupert" från Doodle Factory som här har fått pappersvingar. Bingoplatta som jag fick av kära Karin, Pompomband från Bazzill, Blommor från Prima och YouDo, en ljusblå biljett, knappar, floss, en hjärtnål, små röda akrylblingstenar.
Övrigt: 3D-kuddar.

Jag brukar ha svårt för kombinationen blått och rött, men med lite gul text till det hela så blev det mera "jag" och så kändes det av någon anledning plötsligt lite Disneyaktigt också - därav motivet till detta kort!



Papper: Svart Bazzill smoothies
Mönstrat papper: Sassa Fras Lass- Happy Place: Apple delight samt Criscross.
Alfabet: Sassa fras Lass Sticker monograms, Dymo, fuskthickers.
Dekoration: En journal tag sticker tillhörande pappersserien, en urklippt serieruta från en gammal engelsk Disneytidning, ett grönt gem, några akrylblingstenar.
Övrigt: häftapparat, brun fluid chalk till kanterna.

Ett kort till pojkvännens storasyster som fyller 44. Passar nog inte alls henne i stilen för hon är väl mer en shabby chick romantisk typ, men äh - jag blev i alla fall nöjd med kortet, så jag hoppas att hon blir glad ändå!
Mönsterpappret är så fint, så här har jag faktiskt bara klippt ut en bit som motiv - jag tycker inte att det behövs mer än så.



Papper: Svart Bazzill smoothies. Lite röd cardstock också.
Mönstrat papper: Sassa Fras Lass - Happy place: Baksidan av Apple delight, en urklippt bit av Over the rainbow.
Alfabet: Dymo, siffrorna är olika thickers från American Crafts.
Dekoration: Punchinella, lite måttbandstejp, ett par små stickers.
Övrigt: Har målat lite med tusch för att förstärka färgerna i motivet på ett par ställen.

Sen ett kort som går helt i mina favoritfärger - gult och rött! Hallååå, vem behöver en vitamininjektion?



Papper: Röd Bazzill som kortbas, lite vit slät cardstock som fotomatta.
Mönstrat papper: Sassa Fras Lass - Happy place: Pot of gold
Alfabet: Typewriter - utskrivet på datorn.
Dekoration: Stämpel "Pip and Oggy" från Doodle Factory. Journaling tag från Elles studio. Gult band av sammet. En rödskimrande knapp, vit floss och en hjärtnål, lite akrylstenar.
Övrigt: 3D-lack, 3D-kuddar

Sist men inte minst har jag gjort ett kort med ett mönsterpapper från en av de andra nya SassaFras-serierna...Hog heaven. Den kollektionen är lika underbar, men något snällare och mildare i färgerna. Som kortbas har jag använt en pappersnyhet på cardstockfronten som är de helt ljuvliga Bazzill Dotted Swiss! Kommer definitivt att skaffa fler av dem.




Papper: Bazzill Dotted Swiss - deep sea
Mönstrat papper: Sassa Fras Lass - hog heaven: Chirp chirp!, en liten bit av Color conspiracy: technomad.
Alfabet: Dymo
Dekoration: Stämpel från BamPop, Punchinella, lite plastgräs, ett urklipp från en gammal japansk tandhygienisttidning (undrar vad det står!?!), några akrylblingstenar, en knapp och lite orange floss.
Övrigt: Häftapparat, vit stämpeldyna till kanterna.

Tack för titten!

//Nina

Kommentarer
Postat av: Lindzi

Dra mig baklänges ända in i fågelholken så underbara kort du gör! Älskar alla ovan!

Postat av: Swekinna

Håller fullständigt med dig om att färgerna ger en riktig kick så här i mörret. Snacka om vilka finna kort du gjort. Me like it

2008-10-30 @ 20:53:57
Postat av: Linda

Oj så härliga!

Verkligen fint så här i höstmörkret!

2008-10-30 @ 23:57:33
URL: http://misscutiepiegoes80s.blogspot.com/
Postat av: mia.t

Du gör så galet härliga kort, men blir superglad av dem!!

2008-10-31 @ 10:25:47
URL: http://miatsblogspot.blogspot.com
Postat av: Annab

Jag älskar färgfyrverkeriet!

En liten fråga- vad är "fuskthickers"

2008-11-02 @ 11:56:30
Postat av: Nina

Tack alla ni rara!!



AnnaB: Fuskthickers är billiga tjockisbokstäver av foam som jag har köpt på en dansk pysselshop - och alltså inte "riktiga" thickers (som tillverkas av American Crafts).

2008-11-02 @ 14:54:36
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback