Scenic Route "Sonoma" av Malena och Nina

Först ut är Malena som gjort härliga layouter:

Scenic Route har gjort det igen - de har släppt en serie med bara papper som man vill använda om och om igen. Jag är och förblir störtkär i deras produkter och därför var det med stor glädje jag började skapa med dessa papper. De finns i webshoppen -
här!



Den här gjordes först och jag klippte lite försiktigt i papperen. Bakgrundspapperet med rutorna är också från Scenic Route och heter Background Worn Blue Grid. http://www.scrapaddicted.se/produkter.php?cat=96&sub=495&id=12821
Eftersom fotona var både många och lite röriga blev det en enkel layout med pappersbitar som små accenter. Blommorna är från Sassafras Lass. http://www.scrapaddicted.se/produkter.php?cat=76&sub=358&id=11471




Varje midsommar är vi på en kristen konferens och bor i husvagn. Här har jag plockat flera snapshots från saker som vi gjorde under vår vecka. Det är såna där vanliga saker som att fika i förtältet, sovmorgon, barnmöten, regn osv. Det är vanliga saker men typiska Torpsaker.
Bakgrundspapperet heter Madera Drive och det röda och de små orden kommer från ett av seriens strippapper.




Detta är en grön hyllning till min vän Sara som älskar grönt. Jag har länge gått och klurat på en layout om vår vänskap och dessa ord fick igång mig. Sara är en vän som finns nära mig just nu, idag och imorron. Bakgrundspapperet heter Oak Lane. Jag har veckat en spets bit och fäst både foto och den röda remsan över på 3D kuddar. Bokstäverna tillhör också serien. http://www.scrapaddicted.se/produkter.php?cat=96&sub=495&id=12844



Här har jag fått hjälp med skapandet. Jag hade börjat på en layout i helgen och den låg framme för att göras färdigt. Min dotter tyckte då att det skulle vara en liten krumelur på den och målade dit det. Jag ändrade designen och lät den vara kvar och så fick temat bli just hennes busiga kreativa upptåg som sker varje dag.
Här är det småbitar från serien. Bakgrundspapperet heter Olive Avenue och har en så härlig ljus färg.
Bokstäverna är från Cloud 9. http://www.scrapaddicted.se/produkter.php?cat=77&sub=370&id=12475




Sista layouten med det enda hela papperet som jag hade kvar. Det är gult med handskriven text på och heter Melody Lane - helt underbart. En lite galen layout med udda bokstäver, en tag från 7G och en urklippt Hello Kitty från en kartong med magneter.

Tack Malena (och dotter) för fantastisk inspiration! Nu är det Ninas tur att visa sina helt makalöst fina kort:

Här kommer mina fyra alster med dessa LJUVLIGA papper!


Papper: Mörkbrun Bazzill, vanlig vit, naturfärgad och brun papp.
Mönsterpapper: Scenic Route Sonoma Olive Avenue, Sonoma Scrap strip 2, Baksidan av Sonoma Scrap strip 1,
Alfabet: Printat, klippt och klistrat.
Dekoration: En mörkbrun minibrad.
Övrigt: Vit gelpenna, grå tuschpenna, brun fluid chalk.



Mönsterpapper: Baksidan av Sonoma Scrap strip 2, Kortstommen är gjord av en bit Sonoma Kraft red bouqet
Lite av Sonoma Scrap strip 1
Alfabet: ATB labelwriter med vinröd tape, fusktjockisar i rosa.
Dekoration: Knappar, floss och en knappnål. Vit bommullsspets. Blommor och blad från Prima. Akrylblingstenar.
Övrigt: Vit gelpenna, brun fluid chalk till alla kanter.



Papper: Grön CS i våffelstruktur från Bazzill
Mönsterpapper: SR Sonoma Verano Avenue, en bit av Scrapstrip 2.
Alfabet: ATB labelwriter med vinröd tape, QK Chopsticks
Dekoration: Blommor och blad från Prima. SR Sonoma journaling die cut. Bollfrans från Bazzill. Knappar, floss och en knappnål.
Övrigt: Brun fluid chalk til kanterna. Häftapparat.



Papper: Ljusgrön Orange Peel-cardstock från Bazzill.
Mönsterpapper: SR Sonoma Napa Street.
Alfabet: QK Chopsticks.
Dekorationer: SR Sonoma journaling die cut. Blommor från Prima och den stora vita kommer från YouDo. Knappar och floss. En bit naturfärgad spets. Tre brungrå halvpärlor.
Övrigt: Guldstickles, 3D-lack. Häftapparat.

Stort tack även till dig, Nina!

/Marie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback