My Little Shoebox

Färgerna i serien Flawless från My Little Shoebox känns härligt retro i färgsättning och mönster! Jag gjorde en första sida med Aston och hans farmor och farfar. Då passade dessa papper riktigt bra, som lite heritage över det hela.

Den lilla blomman nere till vänster är inspirerad av de Primablommor som finns i överflöd just nu. Jag har stansat ut 2 cirklar i papper, skrapat kanterna och sen dragit Gesso på dessa. Klippte ut en cirkel i tyll som jag oxå stärkt med lite Gesso. Sen satte jag i en brad, blötte blomman och formade den till den form jag ville ha. Lät blomman torka och satte glitterlim på kanterna. Ett roligt och lekfullt sätt att anpassa dekorationer till sitt pågående arbete.
 
Papper: Bazzill, My Little Shoebox "Flawless" (mönstrat)
Chipboardsbokstav, journalingruta: My Little Shoebox "Flawless"
Övrigt: Paige Mini (Quickutzbokstäver), cirkelpunch, tyll, glitterlim, pennor, akrylfärg

På den här sidan har jag använt ett underbart scalloped papper, men jag har valt att klippa bort den randiga mönstrade delen i mitten och sätta dit en annan mönstrat bit. Jag passade på att distressa kanten på den rundade biten. Jag har även valt att måla om de oranga bokstäverna i svart, för att matcha min sida. Jag tog bort den glatta oranga ytan och målade sedan bokstäverna med vanlig akrylfärg och la sedan på Diamond glaze för att få en glansig upphöjd yta.
 
Papper: Bazzill, My Little Shoebox "Flawless" (mönstrat)
Chipboardsbokstav, journalingruta: My Little Shoebox "Flawless"
Övrigt: Making Memories (små bokstäver), cirkelpunch, strasstenar, pennor, akrylfärg, Diamond glaze

Overlayen som tillhör denna serie är jättefin, man klipper bara ut de bilder man vill använda och fäster på sidan med t.ex. flytande lim/scrappy glue från Heidi Swapp. Bården är en färdig bård som finns i kitet med journalingrutor och bårder.
 
Papper: Bazzill, My Little Shoebox "Flawless" (mönstrat)
Overlay, journalingruta: My Little Shoebox "Flawless"
Övrigt: American Crafts (bokstäver), fjärilspunch (Artemio), Ink (Palette), fjärilsstämpel (Inque Boutique), knappar (Basic Grey, My Minds Eye), penna

Min sista sida är en snabb en, de här papprena passar fint att jobba med färgkontraster. Så orange, grön och svart fick bli mitt färgtema.
 
Papper: Bazzill, My Little Shoebox "Flawless" (mönstrat)
Chipboardsbokstäver: My Little Shoebox "Flawless"
Övrigt: Making Memories (små bokstäver), akrylfärg (Adirondack Dabbers), Mistspray, Ink (Memories), Stämpel (KI Memories "love, elsie), cirkelpunch, penna

/webmosterhelene

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback