October Afternoon - Detours i Sannas händer

Detours-serien från October Afternoon är så underbar! De här färgerna talar verkligen till mig. Här kommer mina alster:

Älskar färgerna i denna pappersserie, de riktigt lyser i kontrast till den bruna cardstocken och de bruna tonerna i fotot.
 
Papper: Bazzill Pinecone
Mönstrat papper: OA Detours: Garden Path, Dirt Roads
Alfabet: MM mini shimmer alpha: brown
Dekoration: OA Detours: Shapes - diecut tag, MM häftklamrar, Autumn leaves knappar, Creative Café knappar
Övrigt: brun penna, svart fotopenna

Här ville jag låta fotot tala för sig själv och göra en väldigt ren layout.
 
Papper: Bazzill Coconut Swirl
Mönstrat papper: OA Detours: Picnic Basket
Alfabet: AC Thickers vinyl: Daiquiri Brown
Övrigt: brun penna

Här har jag klippt ut ett av de runda träden ur mönsterpappret och satt med distanskuddar bakom rådjuret på layouten för att få lite 3D-effekt. Hade en tanke om att det skulle bli bra att stämpla med en läcker borderstämpel på dessa chipboardbokstäverna. Jag kan säga att det blev sådär, jag misslyckades med stämplingen då jag slant lite med handen...! Typiskt! Tycker dock att jag lyckades rädda det genom att ta massor med rosa stickles ovanpå det bruna stämplade. Passade även på att glittra till blommorna på mönsterpappret.
 
Papper: Bazzill Coconut Swirl, Bazzill Pinecone
Mönstrat papper: OA Detours: Walk in the park, Gazebo
Alfabet: AC Thickers Chipboard: Giftbox
Dekoration: Utklippt träd från OA Detours: Walk in the park, Stickles: Cotton Candy, Elles studio: My Dear Stamps: hjärtan, border
Övrigt: brun penna, fluid chalk, distanskuddar, brun stämpeldyna

Jag har länge varit sugen på att använda mer knappar, men inte blivit färdig att ta fram dem. Nu äntligen kom det knappar på till och med två layouter!
 
Papper: Bazzill Walnut
Mönstrat papper: OA Detours: Gazebo
Alfabet: AC Thickers Vinyl: Daiquiri
Dekoration: Elle: My Dear Journaling Tag, Knappar från Creative Café och Autumn Leaves.
Övrigt: brun penna

Efter vår-layouten ovan ville jag prova igen att stämpla motiv och sedan täcka hela med stickles. Här har jag täckt hela rådjuret förutom hjärtat på rumpan där jag satte en epoxysticker. Det blev en sån härlig lyster på rådjuret. Stämplarna är clearstamps och heter My Dear Stamps så jag kunde inte låta bli att skriva To My Dear på kortet.
 
Papper: Bazzill White
Mönstrat papper: OA Detours: Walk in the Park
Alfabet: MM mini shimmer alpha: brown
Dekoration: OA Detours: Shapes - diecut shapes: tag & prickig border. Elles studio: My Dear Stamps, Stickles: Cinnamon, Heidi Grace epoxy heart, vitt zigzag-band
Övrigt: fluid chalk

Jag älskar dessa våriga färger ihop!
 
Papper: Bazzill Hillary, Bazzill Vanilla
Mönstrat papper: OA Detours: Fruit stand
Alfabet: MM mini alpha
Dekoration: OA Detours: Die cut shapes: filecard. Elles studio: My Dear Stamps, Stickles: cinnamon, primablommor, brad från MM, punchinella, MM häftklamrar
Övrigt: Fluid chalk

//Sanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback