Anna G:s alster med Creative Café

Jag har också fått scrappa med de härliga pappren och dekorationerna från Creative Café. Vill man ha en serie papper med mycket matchande dekorationer är Creative café ett jättebra tips. Flera av pappren är dessutom dubbelsidiga vilket ger ännu mera variation. Pappren och dekorationerna passar många olika stilar vilket passar mig perfekt då jag gillar att scrappa både tokigt freestyleaktigt och mera stilrent.

Papper -
nya kollektionen & gamla kollektionen
Knappar
Tags
Filtdekorationer
Övrigt

Först en färgglad layout med lite freestyletema. Blomrankan har jag klippt ur ett mönstrat papper och samma papper hade prickar på baksidan som jag stansade ut till bården nedan.
 
Papper: Mönstrat Creative Café "Spirit" och enfärgat från Bazzill
Dekoration: Knappar och tag från Creative Café "Spirit"
Övrigt: Stjärndie cuttlebug, fjärilstans Fiskars, frills, cirkelstans, Thickers American crafts, svart Memory Maker

Nästa layout blev en mera stilren i svart, rött och vitt. De randiga pappret matchade så perfekt till Hannes tröja. Det blir effektfullt att blanda färdiga ordstickers, handskriven text och utstansade bokstäver till rubriken.

Papper: Randigt och rödglittrigt (bokstäverna, hjärtan) Creative Café "Spirit", enfärgat Bazzil
Dekoration: Textstickers från Crative Café "Spirit"
Övrigt: Spillbit av prickigt papper, stjärnstans, hjärtstans, QK Studio, svart Memory Maker, plastgem

Till den tredje layouten har jag använt ett underbart diecutpapper som bakgrund. Ett sånt ljuvligt papper krävde en ljuvligt foto och jag hittade detta på Hannes pyttebebis fot. Jag gillar verkligen att använda tags och då oftast som dekoration och inte att skriva på.


 
Papper: från Creative Café "Spirit" det mönstade är samma papper men fram och baksida
Dekoration: Tags, bokstavsstickers och chipboardswirl Creative Café "Spirit"
Övrigt: fågel av QK Paisley med öga av en vit brad, snöre, svart Memory Maker och distanskuddar

Till sist blev det ett kort med papper som bara måste ses irl! Det blommiga pappret är sammetsflockat och det röda bakom stämpeln är ett tjock rödguldglittrande.

Papper: Mönstrat papper och glittrigt från Creative café "Spirit", enfärgat Bazzill
Dekoration: Chipboardswirl och knappar Creative café "Spirit"
Övrigt: Hörnrundare, bårdstans Fiskars, grattisstämpel, brun brilliance stämpeldyna

/Anna G

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback