Color Conspiracy med webmosterhelene

Även jag har fått de underbara papprena från Color Conspiracy att jobba med. De små papprena med frimärkskant är verkligen härliga och så lätta att jobba med, färgerna på denna serie är ljuvlig och passar vilka teman som helst och det är lätt att scrappa med både färgfoton och svartvita foton. Overlayen med prickarna tycker jag också mycket om.

Jag har gjort fyra stycken sidor med olika teman, här kommer dom.

Den första sidan är en studentlayout. Ofta vill man göra dessa studentsidor i gult och blått, men jag valde att vara lite otraditionell och scrappa i lite mer klassiska färger. Själv tycker jag att dessa papper passar det här temat oerhört bra, och kan nog tänka mig att även bröllopslayouter passar färgerna.
 
Papper: Bazzill (cardstock), Color Conspiracy "Collection Epok" (mönstrat)
Bokstäver: Pink Paislee (stora), Adornit (små)

Nästa sida är gjort på ett av de ljuvliga mönstrade papprena, det valde jag att ha som bakgrundspapper. Det grafiska mönstret lockar verkligen till att använda det som bakgrund. Bollfransen har jag använt ungefär som man använder bårdpapper, lite rolig effekt faktiskt.
 
Papper: Bazzill (cardstock), Color Conspiracy "Collection Epok" (mönstrat)
Bokstäver: American Crafts Thickers "Subway" (stora), Making Memories "Tiny alpha" (små)
Fjärilsstämplar: Easer (senaste kollektionen)
Övrigt: ink, bollfrans

Här har jag valt att skära till lite olika rutor av papper och overlay, för att leka ihop en sida. Egentligen passar denna typ av sida spillpapper, men är såklart roligt att göra även då man har stora bitar att skära till.
 
Papper: Bazzill (cardstock), Color Conspiracy "Collection Epok" (mönstrat)
Bokstäver: Making Memories "Puffy Alpha" (stora), Adornit (små)
Övrigt: Adirondack Dabbers (akrylfärg), Tattered Angels Glimmer Mist (sprayfärg), Kaiser Scrapbook (blingstenar), Doodlebug (stickershjärta)

På min sista sida ville jag skapa med grönt, gult och grått tillsammans. För att markera layoutens kant lite mer och för att ta upp de svarta detaljerna på sidan har jag målat med svart akrylfärg runt hela sidan.
 
Papper: Bazzill (cardstock), Color Conspiracy "Collection Epok" (mönstrat)
Bokstäver: Scenic Route
Övrigt: Fancy Pants (overlay-blomma), Bazzill Just the edge (bård), Lasting Impressions (brad), Prima (svart blomma), Adirondack Dabbers (akrylfärg)

/Helene

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback