Färgsprakande Basic Grey Lime Rickey med Linda

Även jag har fått förmånen att scrappa med denna ljuvliga serie Lime Rickey från Basic Grey. Ett paket fyllt med glada och varma färger, totalt tio mönstrade och sex enfärgade papper, och matchande dekorationer som brads, rubons, stämplar stickers och alfabet.

Eftersom jag nyligen varit i New York och roat mig, så blev det foton därifrån som fick spela huvudrollen på dessa layouter. Först ut är denna layout där jag använt Boston Cooler och Lemondrop som jag skurit i remsor och klistrat fast lite omlott. Innan dess ritade jag cirklar direkt på den vita cardstocken med hjälp av en tallrik som mall. Titeln har jag stansat ur Fuzzy Navel (QK Chemistry) och Deep Blue (QK Rollerskate). Till höger på cirkeln har jag satt en liten stjärna från Olio Rub-on Book och två Glazed Brads fick sätta pricken över i:et på en av remsorna.


Den andra layouten blev enkel och avskalad. Jag har rivit en remsa av Blue Moon och stansat ut stjärnor i två storlekar ur Cherry Cola och Deep Blue. Även rubriken är stansad med Deep Blue, siffran i QK Blossom Grande och övriga rubriken med QK Chemistry. En röd brad fick lyfta upp stjärnan i rubriken.
 

Dessa BG-papper är alldeles färgsprakande och jag tycker just svartvita foton passar extra bra, man kan verkligen kombinera alla slags foton utan att tänka på färgmatchning. Jag har byggt upp layouten med Kraft-papper, Fruit Fizz och Hoboken. Tagen har jag skurit ut med Rob Roy. Scallopedkanten nedtill på layouten är också stansad med Rob Roy. Titeln består av dymo och ordet "think" utstansat med QK Studio. Några knappar och brads från samma serie fick avsluta layouten.


Jag hade en liten anteckningsbok liggande som jag gjorde för ett tag sen med hjälp av en Bind-It-All. Jag hade bara klätt in den med svart CS, så det var dags att dekorera den nu. Jag skar ut en kvadrat ur Fuzzy Navel och satte underst, ovanpå en något mindre kvadrat av Sarsaparilla som jag rivit kanterna på med en Edge Scraper. En remsa Rob Roy fäste jag under dymotexten, i mitten av blomman fäste jag en Glazed Brads och två gröna minibrads fick komplettera uppe i högra hörnet.




/Linda

Kommentarer
Postat av: K8an

Såå läckra Lo´s och notebook!!

Postat av: Ulrika

Fullkomligt underbart supersnygga lay-outer! Lift-varning! Har just köpt på mig några Lime Rickey-papper, så tack för inspirationen!

2009-05-22 @ 16:23:23
URL: http://hemmahosulrika.bloggagratis.se
Postat av: Karin

DE här är såååå underbara! Gillar alla på olika sätt och av olika anledningar men mest gillar jag nog den nedersta LOn ändå :-)

2009-05-22 @ 20:13:25
URL: http://www.kreativ365.se
Postat av: Nina

URSNYGGA alster du har gjort, Linda!

2009-05-23 @ 12:27:32
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback