Fia har scrappat med Basic Grey Lime Rickey

WOW vilket härligt färgsprakande paket jag fick hem iden här gången! Serien Lime Rickey är helt underbar. Jag har använt mönstrade papper, knappar, brads, glazed brads och rubons.

Jag satte tänderna i paketet med detsamma och scrappade två bilder jag tagit på mannen på min födelsedag. De här papperna var bara som gjorda för de bilderna. Och tillsammans med svart cardstock blev det bara helt perfekt. Jag klippte ut cirklar ur pappret Sarsaparilla och satte på distanskuddar. Det blev en härlig effekt tycker jag.


På den andra layouten har jag sytt igen, och den här gången med GUL tråd! Så olikt mig, men jag tycker att effekten blev underbar!

Jag skar en smal remsa papper och vek och knycklade och använde Fluid Chalk på den och sydde sen fast den med flera sömmar fram och tillbaka. Det gav höjd till layouten och gjorde den mer intressant. Jag lät gult vara accentfärg på layouten och förstärkte det med titeln, gula brads och stjärnor. Jag stansade stjärnorna en gång i mönsterpapper och sen tre gånger i vanlig cardstock i matchande färg (gul) och klistrade ovanpå varandra. Det blir då som chipboarddekorationer och lite roligare än bara vanliga diecuts.


 

Här har jag satt den coola rubonsdekon på vitt papper och sen klippt ut den och satt den på distanskuddar. Jag figurklippte det blålila pappret Blue Moon efter vågorna och satte två rader omlott, den ena av dem fick också distanskuddar.


De här papperna är så härligt färglada och jag blir bara lycklig av dem. Bestämde mig för att låta papperna få den framträdande rollen på den här layouten istället för fotona. Skar sju rutor mönstrat och två foton och sydde fast på vit cs. Den mattade jag sen med det snygga gröna Fuzzy Navel pappret och satte sen fast på vit cs igen.


Detalj:
 

/Fia

Kommentarer
Postat av: milla

Vilka färgsprakande, supersnygga LO:er!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback