Ljuvliga kort med Easer av Karin

Jag måste nog säga att jag nog är lite kär i Easers nya stämplar. Först var jag skeptisk och tänkte att de var för romantiska för mig men när jag väl börjat använda dem så kan jag inte sluta. Det jag gillar med dem är att de till stora delar är textstämplar men de känns inte som något man sätter dit på slutet för att få med en hälsning utan mer en ett motiv som är en text som jag sedan bygger hela kortet kring.

Härliga och vackra är de iallafall och de passar definitivt till flera olika sorters stilar på kortet. här har jag lekt med lite rester från två olika DT paket och lite mer som jag hittade i scraphörnan när jag satte fart!



 
Kort stomme:
Overlay - Katykatblack
Mönstrade papper: Scalloped paper kit
Stämpel: Easer Grattis



Stämpel: Easer Amor Vincit Omnia, Fjäril liten, mellan och stor, Swirl
Mönstrat papper: October Afternoon
Dekorationer: tag, band,
Övrigt: Embosspulver, distress ink pad, Edge scraper


Stämpel: Easer Välkommen till världen, Fjäril stor
Övrigt: Fluid chalk, Distress ink pad

/Karin

Kommentarer
Postat av: Lily/Marie

Jättefina kort, Karin! Blev alldeles kär i det sista, så snyggt med de tomma ytorna och så älskar jag färgerna. Och det översta har ju en så spännande och annorlunda vikning - superläckert!

Postat av: Nina

Übersnygga kort, Karin!

2009-05-17 @ 18:14:06
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback