Förtydliganden kring kortbetalning


Eftersom jag fått en del frågor kring kortbetalning tänkte jag att det kunde vara läge att skriva frågorna och svaren för att förtydliga. Kanske finns det fler som undrat över samma sak men inte kommit för sig att fråga? Frågor och svar kommer här, hoppas att det skänker lite ljus över era funderingar!



Fråga: Det är billigare fraktkostnad för kunden som betalar med kort. Varför? Jag som förskottsbetalar betalar ju också i förväg?
Svar: Det är mindre jobb för mig då kunden betalar med kort. Då behöver jag inte maila kunden om summa att betala in t.ex. Jag behöver inte heller titta in på mitt konto ex. antal gånger för att se om betalningen nått mig. Jag kan bara packa och skicka!

Fråga: Du skriver att du har 20 % rabatt i mellandagarna, men jag kan inte se något rabatt dragen. När drar du den rabatten?
Fråga: Varför står det att jag ska betala 77:- i frakt? Dina köpvillkor säger ju max 33:- vid kortbetalning!
Svar: Jag korrigerar alltid summan innan jag debiterar ditt konto. Pengarna reserveras på ditt konto, men jag tar bara betalt för det jag ska. I samma sekund som jag packat din order drar jag bort överskjutande frakt, rabatter m.m. så att det blir rätt summa. Ni behöver alltså inte vara oroliga att era pengar "försvinner"

Fråga: Jag missade att betala med kort, kan du ta betalt nu i efterhand så att jag ändå kan ta del utav den billigare frakten?
Svar: Nej tyvärr inte! Du måste alltid betala med ditt kort direkt över den säkra linjen i fönstret som poppar upp då din beställning är gjord. Jag kan inte göra det manuellt, det är för DIN säkerhet.

Fråga: Jag klickade i fel kort så jag tryckte på tillbakaknappen, vilket resulterade i att jag fick flera stycken orderbekräftelser. Varför vill du inte att man ska klicka på tillbakaknappen?
Svar: Varje gång du gör om din beställning dras produkterna från mitt inventory och det skapar merarbete i form av att jag måste lägga tillbaks allting manuellt. Har du fått tekniskt fel under betalningen så gör INTE om beställningen, utan maila mig istället så löser vi det på annat sätt.



Har ni fler undringar så skriv dem som inlägg här, så fyller jag på!

Ha en skön kväll, alla!

Kram Jane

Kommentarer
Postat av: Samara

Tack så mycket för att du förklarar,jag har också undrat över de här sakerna =)
Kram på dig,och packa lugnt nu så du inte stressar för mycket.

2006-12-27 @ 18:04:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback