Technique Tuesday bokstavsstämplar

Jag har testat ett set av de nya stämplarna från Technique Tuesday. Det är silikonstämplar vilket innebär att de inte är monterade på en träkloss utan man fäster de på en bit akrylplast. De är väldigt smidiga att jobba med och det är bara att sätta igång när man får paketet - inget monterande och kladdigt klippande.

Jag älskar bokstavsstämplar för att göra rubriker med och har en hel del skumstämplar i min ägo. Skumstämplar är bra men med silkonstämplar får du en anna klarhet i trycket. Detta alfabet som jag använt heter Free Press och på varje bokstav finns det massa små ord vilket skulle vara svårt att få fram med en skumstämpel. Det är också kanon att använda dessa stämplar då de är genomskinliga. Du vet precis var du får trycket eftersom du ser igenom både kloss och stämplar.
Jag är ingen van stämplare och brukar misslyckas genom att jag har för mycket färg på men med dessa stämplar känns det som att det inte går att misslyckas. Jag hade mycket färg på och ändå blev resultatet bra. Det enda problem jag har erfarit är att det är så svårt att välja alfabet.
Här hittar du alla stämplarna.

Jag har på layouten söt använt en distressdyna och stämplat på ett strukterat papper. Trycket blev lite "trasigt" men det var så jag ville ha det. Dessutom är motivet sådant också. Jag klippte sen ut bokstäverna och monterade på layouten. Ett tips är att vänta ett tag så att distressfärgen torkar. Är man fär ivrig kladdar man ut motivet. Mönstrat papper till layouten kommer ifrån American Crafts, Wild Aspargues och Foofala.

På den andra layouten sommar har jag använt en Versamark dyna och ett finkornigt embossingpulver. Jag klippte sen ut bokstäverna och monterade på layouten. Papperet kommer från Basic Grey Gypsie och en gammal kollektion.

/Malena

86205-151


86205-150

Kommentarer
Postat av: Jane

De är så himla fina!

Postat av: Sofia

Åh äntligen hittade jag en som kunde tipsa om dessa stora bokstavsstämplar. Tack snälla för att du visade detta i din blogg. Polia är ju ingenting, bloggare är ett bättre sätt att få reda på saker man söker =)



Ha det gott!



Kram Sofia!

2010-01-06 @ 22:21:43
URL: http://sol-garden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback