Ödmjukhet, empati, respektfullhet - två bidrag

Ännu så länge har det kommit in två bidrag i tävlingen, du hittar regler och info här

Du kan fortfarande kommentera för att ha chansen att vinna en Squeeze, men mest av allt: Du kan SKAPA från hjärtat!!! Fram till det nya året har ni på er.

Scrapjo - eller Linda som hon heter har gjort ett minialbum till och om sin pappa (klickbara bilder)

Såhär skriver hon:
Så fort du utlyste tävlingen som handlade om ödmjukhet, empati och respekt visste jag vad jag skulle göra.
De tre nyckelord som utsågs stämde så väl in på vad jag känner för min pappa, som alltid har varit min hjälte. Min mamma gick bort i en hjärtinfarkt när jag var 11 år gammal och mina syskon var 7 respektive 4 år. Sedan hon gick bort har pappa alltid betytt mycket och varit väldigt stark. Det här minialbumet är därför en hyllning till honom och allt han gjort för mig och alla i min omgivning. Samtidigt som han kände svår sorg efter denna hemska förlust av någon han älskat så starkt aå kämpade han och tog hand om tre barn, ett stort hus och hade heltidsjobb. Om han hade tid för oss? Ja! Vi pratade ofta om mamma och vi gjorde saker tillsammans för att våra liv skulle gå vidare och vara så normala som möjligt. Jag har alltid sett upp till pappa, och även om jag nu inte bor hemma längre så är han en enormt viktig del av mitt liv och har gjort så otroligt mycket för mig. Jag älskar honom och jag känner så mycket ödmjukhet, respekt och empati för honom. Han är min hjälte och har alltid varit det.

  

Även ett vackert kort har dykt upp i vår maillåda:



Det är maritess -Teres som skapat ett kort till en vän som hon saknar och tycker väldigt mycket om.

Jättefina båda två! Jag blir så GLAD av att se saker skapas från HJÄRTAT. Underbart! Tack ni båda!!!
Scrapbooking/Cardmaking. Det ÄR terapi, det ÄR medicin för sargade själar. Det är inte "pyssel" - det ÄR mycket mer än så!!!

Visst är ni andra också på gång att skapa era bidrag?
Det är fina priser inblandade, men mest av allt är det känslor som är inblandade.
Inspirera mig! Gläd mig! Ni är såååå bra!!!

Varma kramar / Jane

Kommentarer
Postat av: petraso

det kallar jag känslor!!! Underbart!

Postat av: LenaS

Har gjort ett litet bidrag ska försöka få iväg det ikväll....
/Lena S

2007-12-29 @ 15:23:07
URL: http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag är så glad att jag hittat en hobby som den här, den är verkligen underbar på alla sätt och vis!!

2007-12-29 @ 20:26:10
URL: http://scrapjo.blogspot.com
Postat av: Claudia79

Wow! Sitter med tårar i ögonen över din pappas gripande livsöde - vilken hjälte!!Så fint minialbum du gjort till honom oxå....!
Och kortet var såå fint! Verkligen stilrent men med ett fint budskap!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback