Med hopp om alla kunders förståelse

Jag var på seminarium i helgen, där jag under en föreläsning nära på bröt ihop för att jag insåg att jag kört för hårt med mig själv. Kände att jag är TVUNGEN att bromsa och andas. Om jag inte gör detta nu kommer jag att bli sjuk.

Det känns svårt för mig att gå ut med detta såhär, men samtidigt VÄLDIGT viktigt!
Många kommer nog känna att detta är oproffessionellt, att jag borde hållt tyst och bitit igen - men jag känner att jag måste förklara för er - varför jag tar detta andrum.

Det är oerhört viktigt för mig att ni förstår vilken situation jag står i just nu.
Jag är helt ensam i företaget. Vår underbara hobby har exploderat.
Många företag lägger ner som ni sett - många p.g.a stress.

Jag har mycket höga krav på mig själv och mitt företag.
Det betyder SÅ enormt mycket för mig att ni ska bli nöjda. 

Samtidigt som det kommer in rejält med beställningar varje vecka så ska jag sköta om min fysiska butik, uppdatera webbutiken, plocka bort varor som är slutsålda, packa upp varor, städa, packa, skicka, svara på ca. 50-100 mail - ja det är bara en bråkdel utav det jag gör varje.

Jag ÄLSKAR mitt jobb, jag tycker ni är underbara, och jag är SÅ glad att ni ger mig ert förtroende.

Hur man kan lösa detta? Genom att anställa mer personal.
Jag VILL anställa - men det är DYRT att ha anställda och jag är ett litet företag. Så det krävs mycket planering och fundering innan jag vågar ta ett så stort steg.
Funderingarna finns där således, och det kommer säkert att ske. Men just nu ser min situation ut såhär.

Jag kommer att ha stängt i webbutiken hela denna vecka. Ni är hjärtligt välkomna med era beställningar, men bered er på att jag inte kommer att hantera dem förrän om tidigast en vecka.
Fysiska butiken kommer att vara öppen, och jag kommer att hantera allt som hopat sig under de senaste veckorna som jag inte hunnit med - I MIN TAKT!

Inte för att jag tar er förgivet - det GÖR jag inte! Jag är så GLAD för er alla, att ni gillar mina varor och min service! Utan för att jag MÅSTE! 
Detta andrum kommer att göra att jag får nya krafter och ny livsglädje.

Så jag hoppas INNERLIGT på er förståelse!

Klockan 10.00 och 15.00 varje dag kommer jag att öppna min mail och svara på era funderingar om ni har sådana.

Kram på er, och var rädda om er!!!

Jane

 

Kommentarer
Postat av: Maria Nilsson/miakajsa

Ta det lugnt och var rädd om dig. Hälsan är värt mer än alla pengar i världen.
Många styrkekramar

2007-01-15 @ 12:33:31
Postat av: Therese

Klart vi förstår Jane. Din hälsa och din familj är viktigast.
Många kramar

Postat av: annika5064

Men det är väl klart vi förstår; din hälsa är givetvis mycket viktigare! Sköt om dig och framförallt, ta det riktigt lugnt!

2007-01-15 @ 13:03:46
Postat av: helena påhlsson

VAR RÄDD OM DIG ! hälsa är inte gratis och min din supersnabba service förstår jag att du måste bromsa... Jag kommer att handla ändå !

2007-01-15 @ 13:06:35
URL: http://helenaspyssseplace.blogg.se
Postat av: Anna

Stämmer in..
Sköt om dig så att du kan komma tillbaka med nya friska tag.

2007-01-15 @ 13:12:58
Postat av: Cina

Ett MYCKET klokt beslut gumman!! Vi vill ha dig frisk, kry och lika glad som vanligt så varva ner och jobba lugnt nu i DIN takt!!
Vi ses på torsdag sötnos!
*STOR KRAM*

2007-01-15 @ 13:13:27
URL: http://dreamcatched.blogspot.com/
Postat av: Sol

Tycker du gör helt rätt som tar en paus! Och var absolut inte rädd för att förlänga den ifall du känner så, det är inte värt att offra hälsan. Ta allt i din takt!

2007-01-15 @ 13:19:47
Postat av: Ballerina-Katarina

Ta hand om dig och vila upp dig, hälsan är som alla säger viktigast! Världen och dina kunder går inte under jorden bara för att du tar en paus. Klokt beslut.

Ha det gott!
//Katarina

2007-01-15 @ 13:20:02
URL: http://www.popcard.se
Postat av: Tjejtrazan

Förstår dig helt och hållet!!!! Ta hand om dig och familjen nu i lugn och ro, skickar styrkekramar till dig!!!
Kram

2007-01-15 @ 13:20:54
Postat av: åsa

Stor kram Jane!

Att lyssna på sig själv och inse sin begränsningar -ska du vara stolt över! att du känner att du behöver en paus.
Sedan borde fler människor våga säga ifrån, samhället rullar på i allt för hög takt. Ta hand om dig och familjen.

2007-01-15 @ 13:21:54
Postat av: Mikaela

Förstår dig helt och fullt!
Ta hand om dig nu istället!
Kram!

2007-01-15 @ 13:29:00
URL: http://mikaelarudhner.blogspot.com/
Postat av: Christina / synål

Det är självklart att vi finns kvar här sedan också .
Jag tycker det är JÄTTE bra att man kan erkänna för sig själv och alla andra att man inte mår bra och behöver bromsa innan det är för sent.
Vi i sverige är super bra på att bara svara att allt är bra så fort någon undrar i stället för att er känna att allt kanske inte är så super bra.
Så jag hoppas att du känner dig lite bättre efter denna vecka annars får su väll ta en till ledigt.
Hämta nu lite nya krafter till dig och din familj.
Var rädd om dig det finns bara en som dig.
Kram!!

2007-01-15 @ 14:10:19
Postat av: Karin B

Var rädd om dig Jane!

2007-01-15 @ 14:30:32
URL: http://blogg.brandin.info
Postat av: Lisa

Ta hand om dig Jane - det är precis det man måste i sånna här lägen!

2007-01-15 @ 14:42:00
URL: http://www.inkywings.com
Postat av: Elin

åå klar vi förstår din hälsa är viktigare. Ta han om dig Kram

2007-01-15 @ 14:46:33
URL: http://pylle.blogg.se
Postat av: Anna W

Jane, du är inte alls oproffessionell som har gått ut med detta meddelande. Du är en förebild! Vi vet alla att du tycker om det du gör och vill ge oss kunder den bästa servicen, men det är inte tillåtet att gå in i väggen för att lyckas. Vi är många som stöttar dig (som du märkt på inläggen) och vi ser att du kommer igen med friska tag.

Kramar Anna

2007-01-15 @ 14:47:35
Postat av: Milla

Sköt om dig och din familj!! Starkt av dig att lyssna på din kropps signaler och ta ett break!
Kram!!

2007-01-15 @ 15:10:30
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: Josefin

Din hälsa och familj är viktigare än allt annat. Ta det nu lugnt en vecka eller fler om du behöver det. Vi kommer att finnas kvar...

2007-01-15 @ 15:29:21
Postat av: Lisa

Jag tycker det är väldigt starkt gjort och väldig proffisionellt av dig att gå ut o förklara. Din hälsa måste gå först! Ta det nu lugnt och ta väl hand om dig.
Kram Lisa

2007-01-15 @ 15:33:00
Postat av: VeronikaP

Du gör helt rätt!!! Din hälsa är viktigare än något annat! Bättre att bromsa lite försiktigt nu, än att tvärnita när det är panik!

2007-01-15 @ 16:22:05
URL: http://veronikap.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Var rädd om dig själv Jane, du är guld värd!! Det är oerhört starkt att erkänna sina begränsingar!!

2007-01-15 @ 16:29:06
Postat av: Sandra

Bra att du lyssnar på kroppen innan det är för sent! Klart vi förstår, och jag tycker det är bara bra att få veta, inte alls oproffesionellt. Sköt om dig!

2007-01-15 @ 16:42:31
URL: http://smamirakel.blogg.se
Postat av: Peterlina

Klokt beslut!
Tur jag inte måste ha något just denna vecka! ;)

Hoppas du mår bättre med lite andrum.

2007-01-15 @ 16:45:37
URL: http://peterlina.blogspot.com
Postat av: Paula

Snälla Jane, ta så lång tid du behöver. Hälsan går verkligen före allt annat. Bra att du lyssnar på din kropp och själ!

Varma kramar
Paula

2007-01-15 @ 16:51:03
Postat av: Marie

Ta hand om dig Jane och ta det nu riktigt lugnt, hälsan och välmåendet går före ALLT.
kram
Marie

2007-01-15 @ 17:01:58
URL: http://www.mariesgalleri.blogspot.com
Postat av: Christina

Jane - inte ska du be om ursäkt! Vi kommer att finnas kvar! Jag lovar. Nu tar du det lugnt, tänk på dig själv och ta väl hand om dig och din familj! För vi vill ha kvar vår lilla affär i Löberöd, den är suverän, DU är suverän!!

En stor styrkekram till dig!
Christina

2007-01-15 @ 17:22:29
Postat av: johanna ~silwerstar

Som många sagt före mig, hälsan är viktigast!
Skickar en stor kram till dig och en önskan om att du kommer må bättre efter en paus!

2007-01-15 @ 17:32:48
URL: http://silwer.blogg.se
Postat av: Primia

Var rädd om dig för du och ditt företag är unikt.
Vi tänker på dig och kommer att finnas kvar.

Varma kramar
//Marie

2007-01-15 @ 17:44:20
Postat av: jane_angelie

Tycker det är väldigt proffessionellt gjort av dig att gå ut med det så här, tycker absolut INTE att du skulle bara bitit ihop, hälsan måste gå före.
Ta hand om dig själv, kunderna kommer att finnas kvar :)

kram
Jane

2007-01-15 @ 18:00:36
Postat av: Anna

Jane, Jane du gör såååå rätt så som bromsar upp ditt liv ett tag! Ta den tid du behöver för att du ska må bra igen!

Kramen Anna

2007-01-15 @ 18:05:04
URL: http://annastenman.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Klart du gör rätt i att ta det lugnt! Visst hade jag tänkt handla av dig den kommande veckan, men det kan vänta, jag har mängder med papper kvar och min käre sambo blir nog bara glad om jag rensar ut lite grand! Ta det lugnt, sätt dig själv i första hand och se till att bara ha det bra! Butiken är den bästa jag har handlat från och jag tror att många med mig tycker samma sak, vi kommer inte överge dig! Man måste få bli sjuk och våga trappa ner! Hade jag bott närmare hade jag gärna kommit och hjälpt dig gratis, förstår att det är jättetufft att ha någon anställd. Sköt om dig!

2007-01-15 @ 18:09:36
URL: http://spessartin.blogg.se
Postat av: mimmimarie

Ta den tid du behöver! Jag känner med dig.

2007-01-15 @ 18:28:18
Postat av: Annika Knober

Massor av kramar!

2007-01-15 @ 18:59:56
Postat av: Petra(viswpen)

Hoppas du mår bättre snart Jane, för jag kommer sakna dig. Ta den tid du behöver, här har du i alla fall en trogen kund som kommer vänta på att du mår bra igen. Många Kramar från Petra

2007-01-15 @ 19:24:03
Postat av: susan

Det är vi som är dina kunder som har blivit så bortskämda av dig och din snabba service. Vi kunde ha sagt åt dig att ta det lugnare- vi handlar av dig iallafall. Nu tar du dig den tid som du behöver för att bli pigg igen. Sedan tar du det lugnare och delar in ditt liv i arbete och fritid, det heter det för man ska få vara fri.

Måånga kramar till dig

2007-01-15 @ 19:27:06
Postat av: Lina

bamsekram Jane! Du gör helt rätt i att bromsa upp!

2007-01-15 @ 19:57:38
URL: http://www.ltannerfalk.blogg.se
Postat av: Gunilla "nillisen"

Kram Jane! Var rädd om dig och ta den tid du behöver.

2007-01-15 @ 20:06:25
URL: http://nillisen.blogspot.com
Postat av: JaneD

Jag tycker att det var modigt av dig att gå ut och berätta hur du mår. Önskar att fler var så ärliga mot sig själv att de tog sig tid att lyssna när kroppen och själen säger ifrån. Hoppas du snart mår bättre, och kan njuta fullt ut av livet.
Var rädd om dig och ta den tid du behöver, och passa på och njut av din familj.
Jag kommer garanterat att handla av dig i framtiden igen.

2007-01-15 @ 20:30:49
Postat av: Annika (swekinna)

Jane jag tycker att du gör helt rätt. Det är inte alls oproffsigt utav dig snarare tvärtom väldigt proffsigt. Ibland säger bara kroppen STOPP och då måste man lyssna på signalerna. Vi finns kvar här och försvinner inte. Jag kommer iallafall att fortsätta handla hos dig och du allt behöver inte levereras dagen efter en beställning det är helt ok om det tar någon dag extra. Sköt om dig och tag den tid du behöver. Du och din familj är viktigast just nu. Annika

2007-01-15 @ 20:59:04
Postat av: Helena

Ibland måste vi alla greppa rodret om vårt liv så vi inte flyter allt för långt bort från oss själva. Sköt om dig och var jätte rädd om dig nu. Jag skulle bli helt förtvivlad om du blev tvungen att lägga ner. Då väntar jag hellre längre på min order. Många kramar

2007-01-15 @ 21:11:08
Postat av: Gunilla

Jane! Du gör helt rätt. Som alla andra sagt här, hälsan går före allt! Bättre att sätta stopp nu innan det är för sent. Du är värd mer än så. Ta det nu riktigt lungt och gasa inte igång för snabbt igen. Mig kommer du ha kvar som kund ändå - dina varor och en pratstund med dig är värda att vänta på.
Kram. Gunilla

2007-01-15 @ 21:18:30
Postat av: ÅsaF

Förnuftigt Jane!!! Vi lever bara en gång... kram!

2007-01-15 @ 21:36:03
URL: http://asaf.blogg.se
Postat av: Lintis

Ta hand om dig själv, Jane! Vi vill ju att du ska orka driva Scrapaddicted även i framtiden.

2007-01-15 @ 21:36:46
Postat av: Lotta M

Verkligen inte oprofessionellt utan snarare modigt och klokt. Att stoppa i tid är det bästa du kan göra. Hoppas att du mår bättre efter lite "andrum". Jag är övertygad om att du inte förlorar några kunder på grund av detta.

Var rädd om dig och mys med familjen


Kram Lotta

2007-01-15 @ 21:37:26
Postat av: netha

Yes, äntligen bromsar du.
Tänk på, det finns bara en du, så ta´t lugnt, njut av dagen, andas och må gott, vi finns kvar.
Var rädd om DIG, tänk på DIG, njut av DIG.
Massor med varma kramar från mig.
netha

2007-01-15 @ 21:53:53
URL: http://nethas.blogspot.com/
Postat av: AnnikaE

Du gör helt rätt Jane! Sköt om dig! Stora bamsekramar! /Annika E

2007-01-15 @ 22:03:07
URL: http://www.mammelooni.blogspot.com
Postat av: Jenny

Var rädd om dig! Älskar din affär och kommer absolut inte att överge dig för att du tar en paus. Du gör helt rätt!
Kram!

2007-01-15 @ 22:08:01
Postat av: HeleneV

Det alla skriver är så sant, Jane! Du är verkligen stark som tar ett sådant beslut och vi alla här ute kan inte annat än beundra dig som har styrkan att dels erkänna det för dig själv men också att dela det med oss andra. Ta nu riktigt väl hand om dig och ta den tid du behöver. Vi finns kvar! Du är värd att må bra!!

Stor kram!

2007-01-15 @ 22:14:45
URL: http://helenev.blogg.se
Postat av: Linda W (Linxen)

Solklart att man förstår din situation Jane! Hälsan och familjen är #1! Jag finns kvar som kund när som helst! Ta den tid du behöver och ta det riktigt lugnt! Är mitt uppe i en flytt här och känner mig hyperstressad så då kan jag verkligen bara föreställa mig hur du känner det...
Kramar!

2007-01-15 @ 22:17:06
Postat av: Pernilla

Klart att vi förstår!! Ta hand om dig! Kram

2007-01-15 @ 22:42:36
Postat av: Cia

Ta hand om dig Jane och sköt om dig!
Hälsa och välmående går i första hand!

Kram
Cia

2007-01-15 @ 23:31:20
URL: http://www.hobbyhuset.se
Postat av: Helena (CPL)

Goa Jane! Det är självklart att du måste sakta in om du mår så här! Egentligen skulle du behövt HELT ledigt så du bara hade kunnat ta hand om bara dig! Var riktigt rädd om dig! Stora bamsekramar

2007-01-16 @ 07:42:14
URL: http://lillpysan.blogspot.com
Postat av: Pysselpetra

Ta hand om DIG och ta det i din egen takt!
Vi uppskattar dig även om vi måste vänta lite extra den här gången. Det är du värd!
Kram
Petra

2007-01-16 @ 10:50:49
Postat av: Hattifnatt

Inte alls oprofessionellt, bara sunt och klokt - hur många är det egentligen som verkligen drar i bromsen innan det är för sent? Vi uppskattar dig och din butik och kommer att finnas kvar här sedan. Lyssna på din kropp och ditt hjärta - ta det lugnare ett tag, samla kraft så du snart mår bättre!

Kramar Maria

2007-01-16 @ 11:27:49
URL: http://papperspyssel.blogspot.com
Postat av: Ängel60

Tack Jane för att du kan erkänna att du inte orkar. Bra gjort tycker jag. Nu vet man att beställning kommer när du hinner och det känns helt ok ta det i din takt man lever bara en gång.
Jag tycker du ska tänka på dig själv och ta det lugnt.
Samtidigt vill jag bara säga att du har så fina saker.... TAck för alla nya bokstäver. Ängel 60

2007-01-16 @ 11:29:31
Postat av: Anonym

Var rädd om dig; du är ju den enda i ditt slag !

2007-01-16 @ 13:43:20
Postat av: Sara

Sköt om dej!

2007-01-16 @ 14:54:05
URL: http://sarasscrap.blogg.se
Postat av: Marie i Löberöd

Jag håller fullständigt med Anna W som säger att du är en förebild! Inget är värt att gå in i väggen för, tro mig jag är ju där just nu! Kanon att du lyssnar på din kropp innan allt brakar ihop.
Självklart ska du ta en paus och fokusera på dig och din familj. Känner jättemycket för dig och vill ge dig en kram (och t.o.m. tipsa om ett doktorsbesök)!
Tusen tack för pysselpaketet till Agnes - det var mer än perfekt! Jag lade in ett inlägg på scrappiz innan i kväll och tipsade om att det var superbra med dina pyssel för barn!

Sköt om dig!

*kram* Marie i Löberöd

2007-01-16 @ 20:03:55
Postat av: MiaKvack

Det är jättebra att du stannar upp lite, och jättebra att du berättar! Du vet, vi MÅSTE inte få hem grejerna i typ samma sekund vi klickat på "köp" *ler* vi tycker din butik är toppen ändå! Det är bättre om du tar hand om dig själv I TID än att braka ihop, var ska vi handla DÅ??? *fniss*

Massor av "ta-det-lugnt-kramar"
Mia

2007-01-16 @ 20:28:15
URL: http://pyssel.derenback.se
Postat av: Britt i Helsingborg

Starkt av dig Jane att lyssna på Din kropp, ta hand om Dig. Gå ner i varv. Kom igen i Din egen takt!
Massor av kramar
Britt i Helsingborg

2007-01-16 @ 21:42:51
Postat av: anette.b

Arbetar som kurator och träffar många som skulle varit glada om de hade dragit i nödbromsen och anpassat hastigheten tidigare...
Tycker det är helt rätt att du gör som du känner. Att se till att man orkar under lång tid måste väl verkligen betyda som att man månar om sin verksamhet och sina kunder!
Tänk en stund bara på dig själv och din familj. Vi finns kvar härute i landet.
Lycka till och krya på dig.
anette.b

2007-01-16 @ 23:29:27
Postat av: SusanneSj

Mycket starkt av dig att skriva detta. Jag hoppas att du tar hand om dig. Hälsa kan man inte gå och köpa i någon affär inte.
Ta hand om dig!
Kram Susanne

2007-01-17 @ 09:22:17
URL: http://www.happyscrap.se
Postat av: Jessica

Du gör helt rätt Jane, Se nu till att ladda om och försök inte komma tillbaka föränn du känner dig helt frisk. Många kramar Jessica

2007-01-17 @ 09:39:28
Postat av: Marie

Vilken tur att det finns någon som vågar sätta ned foten. jag har ännu inte handlat av dig men efter det här kommer jag att göra det.
Var rädd om dig.
En stor kram Marie

2007-01-17 @ 17:20:06
Postat av: Petra

Oj oj..ta det lugnt..Vila...Andas...

Kramar Petra

2007-01-17 @ 17:57:23
Postat av: Lena S

Ta det lugnt och varva ner som nån annan skriver att gå i väggen är inget jag önskar någon, försök att sänka kraven på dig själv ta långa promenader och bara var....
Kramis/Lena S

2007-01-17 @ 18:58:12
URL: http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/
Postat av: Sophia

Du gör helt rätt, man har en kropp och den ska man leva i hela livet. Ta väl hand om dig och försök att njuta av din ledighet.

Stor kram från Sophia

2007-01-17 @ 19:56:17
Postat av: Ann-Charlotte B Harlösa

Ta dig den tid du behöver så du kan komma igen sen.
Kram på dig och ta väl hand om dig själv och din familj.
Håller med alla föregående talare här.

2007-01-17 @ 20:49:48
URL: http://www.ac-scrap.se
Postat av: Linda Andersen

Det finns inget viktigare i världen än hälsan och familjen. Ta hand om dem i första hand.

2007-01-17 @ 21:03:14
Postat av: Suzanne Örkenrud

Vad klok du är Jane! Alldeles för många tar inte steget och stoppar i tid! Ta väl hand om dig!

2007-01-18 @ 10:21:37
Postat av: Kada

Stooooooor kram gumman!
Klart du måste ta hand om dej, du gör helt rätt! Var rädd om dej och de dina.

2007-01-18 @ 12:16:30
Postat av: Mi

Hej Jane!
Det var modigt av dig att ta dig själv på allvar och ge dig tid att njuta av livet och att ta det lugnt.Det var jag som höll i föreläsningen och skickar nu stora kramar i regnbågens alla färger till dig från mig.Hitta din egen takt all leva i.
Det är du värd!

2007-01-18 @ 20:47:09
Postat av: Liddeli

Jag tycker att du gör helt rätt Jane! Har länge tyckt att du verkar ha många järn i elden. Bra att du lyssnar på din kropp och verkligen GÖR något. Jag tycker att du ska ta den tid du behöver. En vecka är inte lång... Vi kunder finns kvar när du känner dig bättre och piggare.

Ta hand om dig!

Massor med kramar från lilla mig

Annelie

2007-01-19 @ 11:15:24
Postat av: Anna

Bra gjort!
Starkt att faktiskt lyssna på signalerna innan det är för sent. Ta hand om dig och fortsätt lyssna inåt.
Kramar /Anna, en av alla nöjda kunder

2007-01-19 @ 21:56:11
Postat av: Mamapuh

Verkligen ett bra beslut, Jane! Hoppas att Din vecka varit bra, och att Du vet var Du står inför framtiden. Om det händer något med Dig är värre än en supersnabb service, mycket mycket värre.

*kramar*

2007-01-19 @ 22:57:55
Postat av: Agneta

Alla vi kunder tycker att du är viktigast av allt. Så ta det lugnt, vi väntar så gärna bara du mår bra! *kram*

2007-01-20 @ 11:14:12
URL: http://agge.blogg.se
Postat av: Marie

Ta hand om dig!
Kram

2007-01-21 @ 20:12:33
URL: http://www.gladers.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback