Problem med att klicka på de små bilderna?

Förra helgen upptäckte jag att jag inte kunde klicka på miniatyrbilderna här i bloggen och få upp dem större. Jag hörde också att en kompis hade samma problem. Nu har min man forskat lite i detta och har ett förslag på lösning. Kontakta gärna mig om du har frågor så kanske vi kan hjälpa dig. malena.a[snabel-a]grosvadsskolan.nu

/Malena

Gör så här:
Gå in på Verktyg/Alternativ...
Mitt i fliken allmänt finns Tillfälliga internetfiler (felöversatt). Gå in på Inställningar...
Välj Kontrollera varje gång Internet Explorer startas och OK.
Stäng Internet Explorers alla fönster och starta om programmet.

Förklaring:
Din Webläsare mellanlagrar filer lokalt på din dator för att ditt surfande skall gå snabbare. Detta betyder dock att den ibland skiter i att hämta filer och istället kör på de cachade filerna i datorn. Helt OK om filerna på servern inte är uppdaterade, annars inte helt bra.

I Ms Internet Explorer är standardinställningen att den skall sköta detta automatiskt. En bättre intställning är att den kollar fildatum på filer efter varje omstart av IE. Den jämför då fildatum på servern med det den har liggande lokalt och laddar hem om filen på servern är nyare. Inställningen skall inte göra ditt surfande tyngre.

Kommentarer
Postat av: Jane

Det hjälpte inte för mig att göra de inställningarna, och inte har jag fått svar från blogg.se varför det blivit så... Jag ringer dem idag igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback