Uppdatering

Är fortfarande mycket dålig. Yrseln och hostan är oförändrad. Hör inget med vänster öra, inflammationen sitter i ganska kraftigt. Har dock mindre smärta i huvudet, och tror att penicillinen börjat ta lite.
Det är tug-rott detta, men om jag mäter med hur jag kände mig för en vecka sedan så är det en klar förbättring.

Har planerat att gå ner i butiken och förbereda inför mässan idag. I lugn och ro, så mycket som jag orkar. Det får bli som det blir... Min första känsla är att krypa in i ett mörkt hål och aldrig återkomma, men jag har personligheten Jane kvar långt därinne. Och hon ger sig inte i första taget...

Jag har haft en mindre skara mycket oempatiska, hotfulla och elaka människor som stört mitt tillfrisknande. Trots att de är en liten procent har de hörts mest och fått mig att må väldigt mycket sämre än vad jag behövt. (Ja, om ni läser detta: Ni lyckades!) Jag har dagligen diskuterat med min sambo att lägga ner min butik och verksamhet, för min livsglädje har sopats bort helt utav dessa människor. Jag känner ingen glädje över något förutom familjen just nu. Fysiskt är jag helt matt, psykiskt har dessa människor sett till att jag inte heller har något kvar.

Men det kan ju inte vara meningen att dessa människor ska förstöra - dels för mig som gjorde något jag verkligen älskade. Dels också för de kunder som är en trogen glad skara?

Jag har läst alla fina inlägg, mail och annat och blivit SÅ rörd! Det finns nog någon som bryr sig om jag återkommer eller ej! TACK för att ni ger mig ert fortsatta stöd. Och jag lovar att om jag nånsin blir frisk (det känns inte så just nu... ;-)) så ska jag känna samma glädje att serva er med fina pysselprylar som förr!

Kram på er

Jane


Kommentarer
Postat av: Ingela

Blir så ledsen när jag läser vad du skrivit...Kan inte i min vildaste fanasi sätta mig in i hur du mår eller hur du känner. Stackars dig Jane! Klart att du kommer tbx, vi är mååånga som saknar dig och vi har tid att vänta, bli nu frisk och ta det lugnt, allt kommer ordna sig ska du se :-) Vet att det låter som en klyscha men det det är sant.
Kram på dig och ta den tid du behöver!

2007-03-23 @ 08:23:35
Postat av: Carina

Du skulle bara våga lägga ner, Jane!!! Du har ju den bästa butiken i Sverige. Du har varit min favorit från början. Så...ett djupt andetag och sudda bort de onda människornas kommentarer ifrån medvetandet och fokusera på alla goa, gulliga, varma och rara scrapvänner som skriver här! :-D

Tusen kramar! Vila ut ordentligt, bli frisk och ta hand om dig själv.

Postat av: bente

Jag blir riktigt ledsen när jag hör hur folk uppför sig...! Att man blir sjuk är ju inget man önskar.
Bry dig inte om elaka tungor , var glad för din familj och kom ihåg att det finns många som tycker att du sköter dig otroligt bra!!! Var rädd om dig. Vi finns kvar !

Kramar Bente

2007-03-23 @ 08:27:16
Postat av: Emy

Har de hotat nu också?! Undrar vilken klass de går i...

URK för sådana människor säger jag bara. Tyvärr verkar det som om de finns lite varstans. Hoppas de hittar något annat sätt att få ut sin inomboende allmänna vrede än att ösa den över dej. Det förtjänar du INTE gumman. De kan ju köpa en boxsäck istället eller vad det heter.

Oj, vad jag skriver här, men jag blir sååå arg.

2007-03-23 @ 08:28:20
Postat av: Hanna

Om de hotar kan du ju polisanmäla? Sådana kunder är inga bra kunder!

Ta det lugnt och ta allt i DIN takt! Det viktigaste är att DU kommer tillbaka och hittar din livsglädje igen. Låt dem inte fördärva för dig, då vinner de!

Och det är klart att du blir frisk!!

Kramar
Hanna

2007-03-23 @ 08:46:15
URL: http://hanna-bemi.blogspot.com
Postat av: Marita ~ Tussemaja

Nä, nu blir jag riktigt arg! Att de har mage att hota dig också... hoppas att de blir riktigt riktigt sjuka så de får känna hur det känns! Är man riktigt sjuk så vill man inget hellre än att bli frisk - tyvärr väljer man inte själv hur snabbt det sker. Hoppas innerligt att du kommer åter och fortsätter med din underbara butik och goa service!
Skickar återigen många styrkekramar!

2007-03-23 @ 09:50:06
URL: http://tussemaja.blogg.se/
Postat av: Liddeli

Ååååh!! Vad arg man blir!!! FÖRSÖK att inte ta åt dig av alla elaka brev och hotelser (vet att det säkerligen inte är lätt!) och läs våra uppmuntrande ord desto fler gånger! För du ska absolut inte stänga butiken Jane! Du driver en underbar scrapbutik med ett bra sortiment och framförallt en service som inte är av denna värld! Men just nu är det du och din hälsa som är viktigast. Ta den tid du behöver och vila hellre en dag extra. En dag mer eller mindre gör nog ingen större skillnad.

Krya på dig och kraaam!

Annelie

2007-03-23 @ 10:09:02
Postat av: Maria

Självklart så hoppas jag verkligen att du fortsätter med din verksamhet. Din butik är den överlägset bästa i Sverige och jag hoppas att du vill fortsätta att vara det. Krya på dig!

2007-03-23 @ 10:37:14
Postat av: Gunilla Jakobsson

Det här är helt sjukt. Hoppas de läser ditt inlägg och SKÄMS!!!!

Skönt att det är en förbättring. Du kommer bli frisk, låt det ta lite tid och var rädd om dig. Ett tips! Kör en kur med Berocca (finns på Apoteket) De hjälpte mig att återhämta mig efter influensan. (fast, jag har inte varit så sjuk som du)

KRAM

2007-03-23 @ 10:48:38
URL: http://nillisen.blogspot.com
Postat av: Elin

Vad skönt att höra att du är på bättringsvägen i alla fall! Helt obegripligt hur människor kan vara så egoistiska! Jag hoppas att du finner kraft och energi (trots dessa människor) och fortsätter med din butik. Den kontakt jag har haft med dej har varit fantastisk. Alla kan ju bli sjuka eller hur? Jäkla människor säger jag bara! Hoppas att vi ses i Helsingborg imorgon då! Krya på dej!

2007-03-23 @ 10:55:01
URL: http://hommar.blogg.se
Postat av: Malena

Skickar all kraft och stöd som bara går genom cyperrymden - varför är det så lång till Skåne???
DU är så viktig och det du byggt är fantastiskt. Kom ihåg att du inte är ensam i detta!!!!!

KRAMAR!!!!!

2007-03-23 @ 10:58:33
Postat av: Therese

Tänker på dig och skickar många varma kramar till dig.
Kramar om

Postat av: Jeanette

Hur kan de vara så elaka? du som har den bästa butiken med världens bästa service, de kan gå och ....

Skönt att du är på bättringsvägen i allafall!

2007-03-23 @ 12:29:48
Postat av: annika5064

Som ngn skrev tidigare; polisanmäl de "varelser" som hotar dig! Och gå gärna ut med deras namn till övriga e-shopsägare, så kan ni ju gemensamt se till att de inte är önskvärda någonstans här i Sverige i alla fall!

Krya på dig, Jane, i din egen takt och håll dig ifrån datorn också...*ler*
Annika

2007-03-23 @ 13:09:18
URL: http://annika5064.blogg.se/
Postat av: Ulrika

Skickar en stor kram till dig Jane och önskar att du blir frisk snart!

2007-03-23 @ 13:18:36
URL: http://ulrikaulrika.blogg.se/
Postat av: madde

tänk på dig själv och din familj! försök att ta det lugnt och bli frisk. som någon skrev här i ett inlägg; det är en hobby de flesta av oss sysslar med, och vad kan vara viktigare än hälsan! sköt om dig! kram!

2007-03-23 @ 13:46:23
URL: http://maddesigno.blogg.se
Postat av: Marie i Löberöd

Vi är många som bryr oss om dig, Jane! De som skickar de hemska mailen till dig är inte värda att spilla någon energi på, låt dem inte trycka ner dig. Du vinner inget på att gömma dig i det svarta hålet, och ingen annan heller. Hoppas energin kommer tillbaka, kanske kan mässan bli en kick för dig, att träffa bitna och inspirerade TREVLIGA kunder. Du är en människa med STORT hjärta och är makalöst service-inriktad så du tar på dig för mycket, tror jag.
Som Malena skrev, kom i håg att du inte är ensam i det här, vi är många som vill hjälpa!

2007-03-23 @ 14:07:37
URL: http://marie.robe.nu
Postat av: Jenny

Blir bara argare och argare ju mer jag läser! Att folk inte kan ta och ge sig någon gång. Jag tycker att det är otroligt STARKT av dig att lämna ut dig som du gör och vara så ärlig med hur dåligt du mår. Hoppas att du kan finna så pass mycket stöd i det vi supernöjda kunder skriver att du kan behålla denna styrka, och att du vill och kommer att fortsätta driva din underbara butik. Hoppas vi ses på mässan i morgon.

2007-03-23 @ 15:18:34
URL: http://jejaspysselochscrap.blogg.se
Postat av: Malin och Ilia

Men herregud alltså!!
Vad är detta jag läser?! elak som jag kan bli kan man ju inget annat ärn att hoppas att de som varit så otäcka själva blir sjuka och drabbas rejält alltså.
Man kan inte hjälpa att man blir sjuk och är man egen företagare så gör man sitt yttersta för att inte bli det!! För vem skall annars sköta företaget?!
Tänker så på dig och har lästa och kommenterat med mina vänner men nu var det droppen - Hotat!! POLISANMÄL BUMS!
Sköt om dig och hoppas att du piggnar till snart. Tyvärr får jag inte möjlighet att komma upp till Hbg pga sjukdom (inte samma) så ni får klara er utan mig... men jag försöker komma till butiken är du piggnat till!
Kramizar
Malin

2007-03-23 @ 18:34:24
URL: http://www.ilia.info.se
Postat av: Maria Eklund

Krya på dig och låt inte andra störa ditt tillfrisknande. Har själv varit sjuk ett tag och det är inte roligt. Det är faktiskt något som man
INTE väljer själv. Du har en bra webshop som du ska vara stolt över. Låt ingen förstöra det för dig. Återigen KRYA PÅ DIG!!! Hoppas att det går bra på mässan.

Många kramar
Maria Eklund

2007-03-23 @ 19:00:53
Postat av: Josefin

Vissa personer har inget annat för sig än att klaga :o(
De mår säkert inte så bra själv...
Vill bara säga att din butik är den BÄSTA och jag hoppas att du orkar komma tillbaka. Jag lovar att handla av dig!!!
Det finns ingen bättre butik än Scrapaddicted!!!

2007-03-23 @ 21:57:03
Postat av: Anna W (skolfröken)

Vill bara skicka några tröstekramar till dig Jane, för jag tycker du är en jätte fin människa!

2007-03-24 @ 10:34:24
Postat av: Eva-Lena

Hoppas du kryar på dig snart.

Kram till dig

2007-03-24 @ 12:13:04
URL: http://www.evalena.blogg.se
Postat av: marieg

Vissa personer är alltid negativa o klagar på allt! Antar att de mår väldigt dåligt... Trodde kanske inte att de fanns i scrapvärlden....
Blir glad av att se att du är på bättringsväg o att du kommer iväg på mässorna!!! Stor KRAM!!!!!

2007-03-25 @ 08:02:05
Postat av: Angelica Leth

Blicka framåt och ta den tid du behöver för att tillfriska, det är de trogna kunderna som finns kvar, de andra är inget att ha. Många krya-på-dig-kramar från mig. Angelica

2007-03-25 @ 11:23:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback