Har du liksom Lily upptäckt GCD Studios?

Igår fick jag hem två underbara serier ifrån GCD Studios i USA:

Den rosa, skira och romantiska Rose Colored Glasses Collection
och den något färgstarkare Rockets Red Glare Collection.

Papperna är dubbelsidiga och lite "linne"-strukturerade. Rejäla lite kraftigare papper, jag är såld på dem!

Marie (Lily) har arbetat med Rose Colored Glasses Collection,  och här delar vi med oss utav hennes härliga alster:



image2036

För att komma ihåg små korta ögonblick så skriver jag ofta ner dem, och det hjälpte mig när jag skulle göra denna layout. En vardagshändelse, full av kärlek och lycka för snart 4 år sen minns jag tack vare mina anteckningar. Här har jag scrappat det dessutom, så Agnes kan läsa om händelsen när hon blir stor.

De underbara papperna från GCD studios är så lätta att använda. Denna layout höll jag ganska enkel så att pappert skulle komma till sin rätt. Journalingbiten har jag gjort själv av soft vines-pappert. Jag ritade bara upp formen jag ville ha, klippte ut den och målade kanterna med en ProMarker-penna. Hålen fick jag till med min håltagare, stack i min spetsiga pinsett i hålet och drog ut så pappert gick sönder ut mot kanten. Chalkade kanterna för att få lite sliten känsla.

Chipbord-cirkeln målade jag med Distress Crackle Paint tattered rose. 

Fyllde i sprickorna med distressrefill worn lipstick för att få mörkare rosa i sprickorna.

Papper: GCD studios: droopy vines och soft wines.

Färg: Distress Crackle Paint tattered rose. Distressrefill worn lipstick.

Filtbokstäver: creative cafe.

Verktyg: Hålstansare.

Cats Eye Fluid Chalk: Dark Brown.

Pennor: ProMarker, Umber. Pigma Micron Black

Övringt: Heidi Swapp chipboard hjärtan och ghost shape fågel, Lil Davids chipboard och rosa thickers.


image2037

Ett citat av George Bernhard Shaw: Life isn´t about finding yourself. Life is about creating yourself. Ord som jag försöker leva efter och ta till mig. Layouten blev lekfull och kreativ. Jag rev papper och skrynklade bitarna. Gick över med sandpapper så vecken blev vita. För att få kvar den skrynkliga känslan så fäste jag bitarna med olika höga 3d kuddar. De röda detaljerna kom till för att ge sidan lite sting och fåglarna för att göra den lekfull.

Cardstock: Small Eyelet Brilliant White.

Papper: GCD studios.

Stämplar: Bampops fåglar.

ProMarkers: Warm grey nr 3 och 5, Orange och Cocoa.

Penna: Precision Pens 0.8 - Svart.

Verktyg: Sandpapper och edge scraper.

Filtband: Creative cafe, Spirit Felt Border Red Loops.

Bomullsband: Creative cafe, Spirit Twill Ribbon Pink.

Övringt: Metall brad, spetsband, blingstjärna, punchinella, fjäril som jag skurit ut med silhouetten.


/ Marie



Fler tjejer i Designteamet får hem kollektionerna redan på måndag, så snart får ni se ännu mer inspiration!

Du finner båda kollektionerna här - missa inte heller ett besök i vår nyhetsavdelning där vi nu har nära 400 nyheter!


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilka underbara layouter Marie!! Mumma!

Vårkramen Anna

Postat av: Annette

Så vackert och kreativt! Roligt att läsa hur du tänkt och planerat dina layouter.

2008-04-12 @ 18:08:32
URL: http://www.magdas.se
Postat av: Nina

Marie Marie Marie....jag får rysningar av vällust när jag ser dina alster. Du är så begåvad!

2008-04-13 @ 10:17:41
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Lily

Tack snälla ni! *glad*

2008-04-13 @ 18:14:57
URL: http://marie.robe.nu
Postat av: Lily

Tack snälla ni! *glad*

2008-04-13 @ 18:16:38
URL: http://marie.robe.nu
Postat av: Aina [ Jamsi ]

Otroligt läckra layouter! Så enkla men ändå så genomtänkta. Grymt inspirerande :)

2008-04-15 @ 19:40:54
URL: http://www.jamsiscrappar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback