10 december - Scrappad färgburk till julgodiset



Idag ska du får tips på hur du gör en enkel men fin gå-bort-present när man blir bjuden på glöggmys i juletid. Jag har köpt nya, rena färgburkar (0,75 l) i färgaffären som jag klätt med papper. Jag använder dubbelhäftande tejp och limmar Scrappy Glue precis i kanterna också för att det ska ligga tätt i alla skarvar.
 


Materialet jag har använt är:
Papper: Dubbelsidigt October Afternoon julpapper och Bazzill
Fästmaterial: Dubbelhäftande Tejp och
Scrappy Glue
Verktyg: QK, Fiskars Border Punch: Fiskars Threading Water, cirkelstans 5 cm och mönstersax
Stämplar: Easer God Jul och Gott Nytt År (cirkel), Doodle Factory Blox stor, Magnetstämplar Making Memories Providence
Pennor: ProMarkers och American Crafts

Här kommer några inspirationsbilder till ett snabbt pyssel:

Mät burkens höjd och skär till mönsterpapperet. Se till att sätta en sträng med lim ända ut i kanterna dit tejpen inte når.


Lägg försiktigt på papperet på buken och skryk ut det.


Min burk är 34 cm i omkrets vilket gör att jag får skarva lite med ett annat papper (i detta fall: baksidan) när ett 12x12-papper inte räcker helt runt.


Till skarvarna skar jag ut remsor som jag stansat med Fiskars fina Border Punch med hål. Var noga med att limma även här för att det ska fästa ordentligt.




Sedan tryckte jag ut en cirkel till locket.


En 5 cm cirkel täckte inte helt locket så jag klippte en bit vitt med mönstersax för att fylla ut.


Sedan stämplade jag jultexten på och limmade på en QK-snöstjärna i filt.


En färdig burk att fylla med godis.


Jag har köpt en cellofan-kansister (egentligen till vinflaskor) som jag satt en liten skämtsam gris-tag på.


Tack för mig!
Hoppas du fick lite inspiration av dagens kalender.
Lindzi

Kommentarer
Postat av: JaneD

Vilka fina godisburkar, och vilken härlig tag :)!

Tack för inspirationen!

Postat av: Amanda

Åh vad läckert! Tack för superfina tips!!

2008-12-10 @ 11:19:46
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Mia79

Åh vilka underbara godisburkar! Synd att man har så ont om tid, annars hade jag absolut gjort några så här i jultider!

2008-12-10 @ 17:53:19
URL: http://mariabernstrom.blogspot.com
Postat av: Nina

VRÅÅÅLSNYGGA! :D

2008-12-12 @ 19:29:38
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Emma S

Åh, måste köpa tomma färgburkar! Snyggt!

2008-12-27 @ 11:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback