11 december - Varianter på tags

Jag har blivit förälskad i snygga tags och klarar numera knappt av att skapa utan att inkludera en tag eller två. De är så användbara både som de är och som dekoration. Ofta förknippar man kanske tags med jul, men de passar också till alla tillfällen. Här kommer några exempel där jag har skapat med Creative Cafés läckra tags:


Här har jag stämplat på den näst minsta tagen, dekorerat med lite sticklesprickar och en blingsten innan jag knöt med band runt ett ljus. Snabb och enkel juldekoration eller gå-bort-present. Man kan också numrera fyra tags, knyta runt ett varsitt ljus och och använda som adventsljus.


Den största tagen blev ett eget julkort, men skulle också kunna användas på en julklapp. Enkelt dekorerad med band, lace, stickles och en stämpel, i nederkanten har jag stansat med en rolig border-punch.


Ett vinter- eller julkort i isiga färger. Den minsta tagen är så söt och gör sig bra på kort tycker jag. Här dekorerad med lite punchinella och band. Sticklesprickar på det mönstrade pappret och i ena hörnet på tagen.


Detta är nog min favoritdekoration för tillfället. Som ett eget litet mini-collage precis på/runt tagen. Här med punchinella, band och en epoxy-sticker.


Tagsen fungerar också till andra tillfällen. På detta kort ger tagen i bakgrunden lite djup till kortet. Stämpel från Easer.

Hoppas du blir inspirerad att skapa mer med tags!
/ Sanna

Kommentarer
Postat av: Amanda

Jättefina!



Jag är lite smått tag-beroende här hemma nu. Har gjort iordning tags till alla julklappar i år och nu kan jag bara inte sluta. ^^

Postat av: JaneD

Vilka underbara alster!

Tags är något jag inte använder så ofta, men efter att ha sett det här ska det bli ändring.

2008-12-11 @ 10:53:37
URL: http://www.cirtontimjan.blogspot.com
Postat av: Cina99

Jättefina!! Jag är "tagoman" så jag förstår precis hur du känner inför tags... ;)

2008-12-11 @ 11:42:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback