12 december - Små origamistjärnor

Häromkvällen när jag för en gångs skull skulle vara lite "social" med pojkvännen och sitta i TV-soffan istället för vid pysselbordet, kände jag mig så uttråkad och rastlös så jag började vika sådana här söta små stjärnor:

 
....å det var en så mysig sysselsättning så det blev en hel MASSA:
 
Eftersom jag jobbar på avlägsen ort just nu så har jag inte haft möjlighet att göra en egen instruktion till hur man viker dem - och varför skulle jag ödsla tid på det egentligen...det finns ju bl.a. en superbra tutorial
HÄR !

Jag skar 0,6-1 cm breda strimlor av vanligt tunt papper. Tjockt papper var svårare att använda upptäckte jag. Strimlorna bör vara minst 20 cm långa.

Stjärnorna är jätteenkla att göra, så det är ett perfekt julpyssel att göra tillsammans med barnen också!

Man kan lägga ett par-tre stycken i julklappspaketen, eller limma dem utanpå! Man kan dekorera julbordet och fönsterbrädorna med dem, man kanske kan trä dem på tråd med hjälp av en nål och göra en girlang..eller trä på ståltråd och sticka ner i jorden till någon jul-blomgrupp? Spraya dem med glitter, vettja! Det är bara fantasin som sätter gränser.

Ha det så mysigt i vintermörkret!
*kram*
//Nina

Kommentarer
Postat av: Zarah

Så söta! Färgsprakande och fina - typiska Nina-grejer. :D

Postat av: Melissa

Jag hoppas att du fortsätter med att uppdatera din blogg - den har verkligen potential :D!

2012-03-18 @ 19:11:08
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback