15 december - Julpyssel med barnen

Idag vill jag dela med mig av ett jätteenkelt tips för att göra söta julkort som passar både för små och stora barn. Dessa små tomtar kan man inte misslyckas med, de blir så charmiga!

Du behöver:
svart A4 papper i tjockare kvalitet
rött papper
vitt papper
grönt papper
brunt papper
sax
lim
svart penna

Mina två tjejer Linn 7 år och Julia 11 år har hjälpt mig att pyssla korten som visas. Vi tog ett vanligt A4 cardstock och delade det på mitten och fick då grunden till två kort som passar i ett vanligt kuvert. Av vitt papper rev Linn remsor som blev snö till bakgrund. Julia valde att göra en ruta av den vita bakgrunden. Tomtarna klipps av en trekant i rött papper som delas nånstans på mitten. Sätt toppen en bit över botten som blir mössan och kropp. Ett par prickar till ögon och ett par L till ben och den söta tomten kikar fram. Tomtarna blir så charmiga då ingen blir likadan. Nån är lång, nån är kort, lutar man mössan ser det ut som han kikar uppåt variationerna är oändliga.



Vi fortsatte på temat med trianglar och gjorde en hel granskog av gröna trekanter. Har man riktigt små barn kan man klippa trekanterna i förväg och bara låta barnet limma det brukar vara populärt.





Lycka till i julkortsverkstan och glöm inte att sista dan för att posta julkorten är i morgon!

Kram
/Anna G

Kommentarer
Postat av: Morfen

Supersöta kort! Perfekt för både stora och små att pyssla med.

Postat av: Nickan73

Jag försökte mig på dessa kort men mina tomtar blev bara trekantiga inte alls så personliga som dina. Misstänker att mina barn kan göra dem bättre. Ytterligare en idé att komma ihåg.

2008-12-24 @ 13:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback