Efterlängtad vinnar-korning!

Ödmjukhet, empati, respektfullhet var orden jag gav er.
Tyckte liksom att det behövdes lite extra eftertanke. Speciellt sådär kring jul!

Och ni skapade!

Tack för alla dessa underbara alster ni delat med er utav!

De två första bidragen jag fick in kan ni hitta
här
Efterföljande 22 bidrag kan ni njuta av här (klickbara bilder)


Jezzie
MYCKET  känslor .........då tänkte jag genast på min pappa som dog för 15 år sedan i en olycka , då var jag 19......  saknar honom så , jag var med honom överallt när jag var liten...... ..han var en natur människa varav mitt val av färger.... och bilderna är såklart av fina minnen med honom. jezzie.


Anna-Karin
Temat till den här LOn har legat i bakhuvudet på mig en tid, just den stora respekt och ödmjukhet inför livet som överväldigade mig i samband med mina barns förlossningar och tiden som förälder efter det - och den här tävlingen angav riktningen för hur jag skulle starta LOn! Tack! (misstänker iof att detta är ett ämne att jobba kring fler gånger, men det var ju helt klart en mycket bra utgångspunkt!)   Texten, som inte syns så bra på den lilla bilden, lyder;  
Att få barn har gjort mig ödmjuk inför livet...   Att få perspektiv på vad som egentligen är viktigt... Att för en stund vara nära gränsen och uppleva hur tunn hinnan som omfamnar livet är... Att få känna på livets tunna tråd... Att få bli en del av livets mirakel...


Anncatrin

Nu har jag gjort ett alster till min man i form av ett kort som han kommer få snart... Det var honom jag tänkte på när jag såg orden i tävlingen: "ödmjukhet, empati och respektfullhet", han innehar de egenskaperna och jag älskar honom så!

Vi har varit tillsammans i 10 år och gifta i 5 år nästa år och kärleken blir bara starkare för var dag... Trots det jobbiga och tråkiga som har hänt och händer runt omkring oss, så finns han alltid vid min sida och stöttar mig och finns där!

Min man tar alltid tid för alla i vår närhet, inte bara för mig, och han ställer alltid upp i ur och skur!

Mitt alster idag får helt enkelt bli en hyllning till min älskade man och den kärlek jag känner för honom!  (texten är faktiskt lösryckta bibelcitat från Höga Visan och 1 Korintherbrevet...)


Annica
Mina känslor inför min LO: När jag fick barn så fick jag en oerhörd respekt och vördnad inför livet. Det som jag tidigare tagit mycket för givet är inte alls så självklart. Tänk att jag efter en tuff graviditet och förlossning har fått världens vackraste barn, fullt frisk, med 10 fingrar och 10 tår och en alldeles underbar liten näsa....


Lillblomman

Här kommer mitt bidrag till tävlingen. Dessa ord fick mig att tänka till ordentligt vilket jag tror att vi all behöver ibland. Det är lätt att låta lite "pretto" när man försöker leva ett "gott" liv. Men detta är viktigt för mig!  Alltid svårt att få texten att synas men det står så här på textstripparna.
 
Det är lätt att bara tiden och livet rullar på utan att man tänker på hur man lever det!   

För mig finns vissa "livs regler" och värderingar som är oerhört viktiga.   

 Att visa allt levande RESPEKT känns självklart!
Att måna om människor i min närhet och att vara rädd om våran natur och miljö.   


Mitt liv blev inte vad jag kanske trodde när jag var 18 år så jag försöker vara ÖDMJUK för det som livet ger mig!      Jag har en underbar man och en härlig familj!             


 Att inte bara tänka på mig själv utan även känna EMPATI för andra människor får man inte glömma bort!     

         

Att få känna kärlek gör en stark och trygg som människa.



Bittan
Jag tänkte direkt på min snart 14 årige son Sebastian...för alltid på utvecklingssamtal i skolan så har jag fått höra att han har just dessa känslor och att det är så ovanligt hos unga idag ( å hans mellanstadiefröken har varit med läänge) , även hans tränare säger att han är en riktig lagspelare..ok jag är ju inte direkt opartisk men jag har 4 söner och sebastian är 'ovanligt snäll'..kan ju bero på att hans lillebror ( 1 år yngre) är lättare handikappad så Sebastian har fått stå ut med mycket dom senaste 5 åren...


Minerva


Camilla Ekman
Jag har gjort en LO till mina barn kring dessa ord. Jag önskar verkligen att jag under deras uppväxttid kan göra dem så trygga att de blir rustade för att kunna leva upp till ödmjukhet, empati och respekt. Jag vill få att de ska "omfamna" livet och allt det positiva i världen.


Terese
Här kommer mitt bidrag till tävlingen *ödmjukhet*empati*respektfullhet* en LO av mig och min son och med mina önskningar och förhoppningar om att jag ska göra mitt bästa för att vara en bra förebild för honom och att jag ska kunna ge honom goda erfarenheter med sig i livet - som ödmjukhet, empati, tro, hopp och kärlek.


Martina Axell


petraso

Detta kort har jag gjort till mina svärföräldrar som har 46 årig bröllopsdag på Nyårsaftonen..

Dom har varit med om så mycket i sina liv men hållt ihop i vått och torrt1

Älskar dom massa....



Karolina Kårehed
Här kommer mitt tävlingsbidrag till 'Ödmjukhet, empati, respektfullhet'.

Efter lite funderingar över orden valde jag att göra en dubbel LO om min sons födelse. Hans födelse är det mest fantastsika som hänt mig. Känslorna som infinner sig när ett nytt liv föds är nästan svåra att beskriva men 'Ödmjukhet, empati, respektfullhet' beskriver en del.

Dikten på sidan lyder:
Det är som ett mirakel när ett barn har blivit fött.
Ut kom en liten mänska som ingen förut mött!

Ett spädbarn är så vackert och dess doft helt underbar.
Och det är nåt visst med blicken som är sällsamt vis och klar.

Från den stund man tar emot det blir inget mer detsamma.
För ett barn förändrar livet för sin pappa och sin mamma.

Ett sånt hav av ömsint kärlek som plötsligt väller fram
för detta lilla under som ännu vägs i gram.


Jeja
Jag ville på något sätt uttrycka min ödmjukhet inför att vara mamma till mina små älsklingar, och det stora i att få ha dem hos mig. Jag har med dold journaling på en utdragbar tag som lyder: Störst av allt är kärleken, heter det ju, och för mig är det ni som är störst. Världens bästa barn. Albin, klokast på jorden, och Agnes, den gladaste, goaste tjejen. Ni är det finaste jag vet, och att få vara er mamma är störst av allt för mig.


LenaS
Dessa ordet känns som ett av mina livpelare och dessa förmedlar jag gärna till mina barn också valde därför ut ett av barnen,  veronica och scrappade innebörden av dessa ord i ordboksform och skrev lite om hur viktiga de är....


LottaRos
Jag tänkte inte genast på en person utan jag tänkte på en plats som betyder allt detta för mig, jag blir lika berörd och tagen varje gång jag besöker platsen. Jag bemödar mig om att åka dit minst en gång om året för att få lite perspektiv på livet. Så här har jag skrivit på LOn: "Denna plats på jorden är en mäktig plats. Ingen annanstans fylls jag av sådan ödmjukhet, sådan respekt, för mänskligheten, för jordens tidevarv. Dessa stenar som jag försiktigt stryker med min hand har stått här sedan omkring 600 e. Kr. och jag hoppas att de får stå kvar till tidens ände. Jag återvänder sedan till vardagen, mer ödmjuk och med en större empati för vår jord." Platsen är förstås Ales stenar.


Milla
Vilket underbart tema att scrappa kring. Jag fastnadeför dessa ord och ett foto jag länge haft liggandes då vår dotterföddes. Man har så många känslor inom sig efter födelsen. Men äventankar på hur man ska göra för att den människa man har i sin famn skaväxa upp till en bra person med starka värderingar därav min långatitel på lo:n  som lyder: Ett alldelens nytt liv att fylla med respekt,ödmjukhet och empati. Jag hoppas önskar att vi lyckas ge henne detta isitt bagage den dag hon ska stå på egna ben.


Erica
Här kommer en bild på ett kort som min pappa ska få när han fyller år. koret är 20*20 cm, så han kan ha det som tavla. Jag gjorde en skiss av fotot eftersom jag tyckte fotot innehöll "fel" färger, och jag är inte så bra på photoshop :)   Maximilian,min son, är morfars prins så jag vet att han kommer att bli överlycklig när han får detta kort!


Hedvig
Här kommer mitt bidrag till tävlingen med det underbara temat.
Jag har valt att göra en layout om min morfar. Jag känner så stor ödmjukhet och respekt för honom.
Han är en av de snällaste och hjälpsammaste människor jag har träffat.
Jag önskar att när jag blir lika gammal som honom, så ska jag ha lika många historier att berätta och ha fått uppleva lika mycket!
Dold journaling bakom fotot.


Henrietta
När jag såg tävlingen tänkte jag direkt på min sambo Paul, Palle. Han är en underbar människa som är ödmjuk inför livet och allt ställer upp för sina medmänniskor. Han har fått mig att blomma ut med all sin kärlek till mig. Jag har med hjälp av honom gått från en stressad storstadmänniska till en lugn och harmonisk småstadsmänniska :o)) Därför tog jag tillfället i akt och gjorde min första riktiga LO i 15x15 om denna underbara människa!


Katarina (Guiness)
Här kommer mitt bidrag till Ödmjukhet, empati, respektfullhet tävlingen!
Far o son...de gör varje dag till en solskensdag!
De är helt underbara!
Lyckades fånga ett sådant ögonblick med kameran =)



Maria Edin
Detta är ett kort vi ska skicka till min dotters kusin som sedan kortet togs
(på julafton) har insjuknat i en svår njursjukdom och nu ligger på Huddinge
sjukhus och får dialys.



Som ni förstår är det omöjligt att sätta fingret på vilka alster som är "bäst" utav dessa. Alla ÄR lika bra! Och underbara, känslosamma, vackra...

Har dock valt ut tre vinnare, som jag kommer att utannonsera i bloggen senare idag. 
Tre vinnare som får priser, tjugoen vinnare som tyvärr ej får något kul i brevlådan - Denna gången!

Hoppas att jag får se mycket glädjande hurrarop inför de som vinner - och ingen besvikelse...
För nästa gång är det någon annans tur! :-D Alla KAN inte vinna ;-)



 

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Har någ aldrig mött så stora känslor i en scrapbooking-tävling förut... FULL av beundran är jag!!

2008-01-18 @ 13:08:19
Postat av: Henrietta

Stort GRATTIS till vinnarna!!! Alla bidrag var helt underbara! Känner mig som en vinnare för jag vågade ju scrappa och skicka in!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback