7gypsies x 3

7gypsies tillverkar spännande och annorlunda produkter.
Ända sedan jag startade butiken (2005) har jag fullkomligen älskat deras läckra saker.
Nu har de kommit ut med olika minialbum, och vi har jobbat med tre sorter:
Envelopealbum, Naked Journal Vertical Index och 6*6 Ring Album Kit



Karin:

Jag har fått jobba med ett 7gypsies envelopealbum och är helt såld på det! Albumet är helt enkelt snygga kuvert som sitter samman med en spiralbindning och har hårda pärmar. Det fiffiga med kuverten är att man i dessa kan spara texter och minnen som man fyller på efter hand. Vill man så kan man klä och dekorera kuverten och till och med fästa fotografier.

När jag fick albumet var kuverten på andra hållet så för att få det som jag ville öppnade jag ryggen plockade ut kuverten, dekorerade dem, vände på dem och satte sedan in dem som jag ville ha dem.

Fram och baksidan på albumet är dekorerade med stämplar, rubons, tags och andra läckra dekorationer från 7gypsies.
Mitt album är en present till någon som står nära mig och som ska bli mamma för första gången. Tanken med albumet är att hon ska samla minnen och tankar om stt liv för att sedan lämna det vidare till sitt barn när hon är färdig. Varje kuvert i albumet är enkelt dekorerat med ett mönstrat papper och ett ord som är tema för vad för tankar just det kuvertet ska fyllas med. Vill hon sedan går det även att skriva och fästa bilder utanpå kuvertet.















Jane:

Direkt då jag fick detta underbara Naked Journal - Vertical Index Album från 7gypsies i min hand visste jag att jag var tvungen att göra vår resedagbok utav den! 34 sidor minnen kommer att dokumenteras i den, saker som jag vet vi kommer älska att sitta och drömma oss tillbaks till!

Har klätt den i papper från Nottinghill-serien: Carlton, Westway och Kensal. Har dekorerat med gaffertape, arrow phototurn, emaljskylt, tag, clips, chipboard och rubons - allt ifrån 7gypsies förstås! Har dessutom stämplat med clearstamps från "Take Notes" och "Timbre Clair" samt använt QuicKutz Squeeze till att stansa ut fåglar (Birds TS-0797) och bokstäver (Mademoiselle). Dekorerade ganska sparsamt med tanke på att detta ska följa med i handbagaget och tåla att hanteras. Scotch Strong & Precise Glue och en bra taperunner försäkrar också mindre oro att något ska trilla av på vägen!
















Helena:

Jag har arbetat med 6*6 Ring Album Kit, och skapat ett album med temat "All you need is love". Det var en fröjd att få jobba med underbara 7gypsies produkter.

Min idé var att ha en sida med fokus på foto och andra sidan för journaling. Jag tänker mig snygga svart-vita foton till albumet. Ett 10*10 cm foto ska få plats där det vita pappret är och andra sidan ska fyllas med en massa gulligullgull :)

Har använt en massa rubons, clearstamps "Notting Hill & Take Notes", tags, brads, phototurns och annat smått och gott från 7gypsies för att dekorera albumet. Jag har försökt att få fram en somrig, lite romantisk känsla över albumet och det gick lätt med mönstrade papprena från Notting Hill-serien. Helt underbara papper!

























Här hittar du 7gypsies papper: http://www.scrapaddicted.se/produkter.php?cat=117&sub=620
och här hittar du övriga 7gypsies produkter:
http://www.scrapaddicted.se/produkter.php?cat=117&sub=621

Kommentarer
Postat av: Zarah

Jösses tjejer...!! SÅ mycket fint ni gjort och vilka LÄCKRA album!!

Postat av: Anna

Era album är toksnygga!!!



Sommarkramen Anna

2008-06-15 @ 15:40:57
URL: http://annastenman.blogg.se/
Postat av: Malena

Jag som aldrig gör minialbum och som sagt att jag aldrig kommer göra det heller måste nog tänka om efter detta inlägg - så rackarns snyggt och läckert!!!!

2008-06-15 @ 18:29:30
URL: http://malenascrap.blogspot.com/
Postat av: Lily

Bra jobbat, tjejer! Så underbara minialbum. kär

2008-06-15 @ 18:43:10
URL: http://marie.robe.nu
Postat av: Linda Persson

Jag måste direkt börja skissa på ett sommaralbum...tack för inspirationen.

2008-06-15 @ 19:13:40
Postat av: Nina

Oooh - ni är så rackarns duktiga. UNDERBARA album ni har skapat! ♥

2008-06-15 @ 22:47:49
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Cicci

Men så fina album.........blir alldeles superinspirerad att göra ett eget minialbum, har aldrig gjort ngt eller trott att jag hade behov av ett. Ack vad fel jag hade :) SUPERDUPERSNYGGA!!!!!!

2008-06-16 @ 10:03:28
Postat av: eldh

Supersnyggt allihopa!!!

/ Elin

2008-06-17 @ 12:51:50
URL: http://eldh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback