Karin: Maya Road+ Sonoma+ Hambly

När jag såg det här minialbumet första gången så visste jag att jag var tvungen att ha det. Det är så härligt kreativt och passar till så mycket olika att jag inte kunde låte bli det. Med temat "vingarna bär" gjorde jag ett enkelt album om ett år av mitt liv som förändrat min syn på mig själv och livet.

Lika kär som jag är i albumet är jag i Scenic Routes papper. Sonoma-seriens varma toner passar mig perfekt. Att använda Hambly overlays som albumsidor är inspirerat av Ali Edwards vackra minialbum och hennes skapande som handlar om livet här och nu. Att göra albumet var för mig inte bara ett sätt att minnas utan ett sätt att samla tankarna och gå vidare i livet, vingarna bär.

Albumet gjorde jag så att jag använde en av albumsidorna som mall och ritade av på de mönstrade papper som jag ville använda. Sedan klippte jag ut och limmade fast. För att få snygga kanter så filade jag av pappret som stack utanför med en nagelfil. När det var gjort så valde jag ut bilder som berättar min histora. Jag dekorerade, målade med akrylfärg och skrev journaling. Jag lät det vara enkelt, meningen med albumet är inte att andra ska läsa utan att jag fick fundera tillbaka. Till sist dekorerade jag framsidan med Glossy accent och glitter. Innan jag gjorde det hade jag målat med Distress Ink och skrivit journaling. När allt torkat satte jag ihop albumet som nu var färdigt.

Album:
Wings Chipboard Album
Mönstrat papper: Scenic Route Sonoma serien
Dekoration: Blommor Prima
Övrigt: Hambly overlays, Glossy accent, Stickles





























/Karin

Kommentarer
Postat av: Lilla katt

Wow!

Helt underbart minialbum! :D

Postat av: Karin

Vilket underbart vacker och kreativt album!!!

2008-11-15 @ 13:11:05
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Mikepik

Jag har haft detta album i handen flera ggr men aldrig vetat riktigt hur jag ska få till det, men nu har man ju fått lite ideer så de blir kankse ett sådant på tisdag när man ändå ska till Löberöd!!=D

2008-11-15 @ 20:04:23
Postat av: Carro

Hej



jättefint album, ser att du har använt måttbandstejp på en av sidorna, undrar lite vart du har fått tag på det? själv har jag letat och letat men helt utan resultat.

2008-11-16 @ 21:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback