Karin visar lekfulla Cosmo Cricket Jacks World

Jag älskar de här papperna från Cosmo Crickets Jacks World. Färgerna, lekfullheten och hur de är roliga utan att bli för mycket. Färgkombinationen gav mig alla möjliga accosiasioner och lockade både till scrappade layouter och kort.

 


Ibland går det lite fort. Jag hade tänkt, klurat, bestämt mig och klistrade fast bakgrundspappret noga med mönstret åt rätt håll. Men så mitt i allt ändrade jag mig och satte en matta bakom fotografiet och det var där jag glömde bort mig, vred på bakgrunden och, ja, solarna och molnen hamnade på snedden. Men vad gör det när papperna är så vackra? Papprets form och struktur passar toppen till att brodera och sy i och jag passade på att kombinera detta med hemmagjorda blommor i ena hörnet.

Papper: Bazzil
Mönstrat papper: Cosmo Crickets Jacks World
Alfabet: Puffy Alpha Black
Dekoration: Blommor av mönstrat papper Cosmo Crickets Jacks World
Övrigt: Brodyrgarn

 

 


Min brorsdotter älskar att klä ut sig, dansa, sjunga och spela roller. Plötsligt är hon än den ena och än den andra. I somras åkte hela familjen till Kanada för att hälsa på henne, hennes lillebror och resten av familjen. Faster Anna hade med sig en fantastisk present som genast provades. Särskilt peruken var en klar favorit. Cosmo Cricket Jacks worlds lekfulla papper var perfekta till bilderna och verkligen lyfte fram buset och glädjen.

Mönstrat papper: Background Worn Lined Paper, Cosmo Crickets Jacks World
Alfabet: Tiny Alpha stickers Falala, blandade Scenic route, Heidi Swapp
Dekoration: Jacks World - Strip Tease, brads
Övrigt: Broderad kant


Något med papperna osar tidigt 1900-tal och inspirerad av det kom detta kort till. Lite glitter på det och en rosett och jag är redo för att gå på kalas.

Papper: Bazzil
Mönstrat papper: Cosmo Crickets Jacks World
Dekoration: Band Cream Dashed


Vem har sagt att julsaker bara kan användas till jul? Bokstavsstickersena är från MMs Falalaserie och passar finfint med Cosmo Crickets mjuka färger. Bambopstämpeln med sin lekfullhet passar också toppen!

Papper: Bazzil
Mönstrat papper: Cosmo Crickets Jacks World
Alfabet: Tiny Alpha stickers Falala
Dekoration: Band Cream Dashed
Övrigt: Stämpel Bambop


Till sist ett enkelt och roligt kort där Jacks Worled får tala sitt eget språk.

Papper: Bazzil
Mönstrat papper: Cosmo Crickets Jacks World
Alfabet: Tiny Alpha stickers Falala
Dekoration: Knappar

/Karin

Kommentarer
Postat av: Zarah

Heeeelt fantastiska!!! De här papprena passade dig verkligen - det är ljuuuuvliga alster du gjort! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback